Jumaat, 1 Julai 2011

Tak boleh makanlah!!

As salam.. bila hantar anak anak ditaska nih macam macam majlis ada.. bila hari ibu, mama dapat hadiah, bila hari bapa, abah dapat hadiah.. bila ada sambutan hari jadi kat taska, anak anak dapat hadiah.. Tu yang seronok tu..

Biasanya cikgu cikgu dorang ni akan letak goodies tu dalam beg baju diorang.. Jadi bila balik rumah buka beg nak ambil pakaian kotor, ada laa terselit sekali dengan goodies tu.. kalau macam AMRAFAHAN biasanya dapat sorang satu.. jadi ada 4 laa semuanya...

Bila ada banyak tu.. biasanya abah dia yang buat tapisan keselamatan dulu.. Biasa goodies yang diberi ni memang menarik perhatian abah aa... Macam macam ada dalam tu.. ada jajan, ada cokelat, ada air ada sumi ada mainan.. dll Bila aku tengok ada macam macam tu aku pilih dulu mana yang anak anak aku boleh makan ke tak.. Kebanyakkannya memang dorang boleh makan laa.. cuma aku jer taknak biasakan dorang dengan jajan jajan tu.. Biasanya Auni Auni Auni ni suka sumi jelly tu.. Haa itu yang aku beri laa... yang lain abah dengan mama yang makan.. kekeke... Bukan apa.. Auni Auni Auni tu gigi baru jer ada lima enam batang tu pun kat depan jer.. jadi tak sesuai laa makan kacang bersalut coklat ke apa ke.. hehehe.. yang ada gigi penuh cuma abang dia, abah dia mama dia.. haa... jadi kami kami laa makan... Nanti dorang dah besar sikit baru boleh bagi sikit sikit itu pun kena kawal.. risau nanti kecik kecik gigi rosak pula.. kesian dorang nanti..

Haaa... kesimpulannya... abah kena kawal apa yang anak anak abah nak makan terutamanya makanan ringan nih.. kalau tak nanti rosak gigi anak anak abah!!



p/s: kepada mak bapak yang beri goodies tu terima kasih daun keladi.. tahun depan beri laa lagi hehehe Abah suka!!

AMR semasa sambutan birthday dia di taska

5 ulasan:

Rai berkata...

budak2 ni mmg nak kena pantau.. kalau balik kampung paling serba salah..sepupu suka makan jajan.. ayah saya pulak ada kedai..kejap2 diorg rembat jajan dari kedai..

datuk ngan nenek pun bagi je.. sayang cucu punya pasal..haihsss..

[n a j e e b] berkata...

oh my little heart-breaker. hahaha!
suke baju tu....saiz dewasa ada?
.
.
.
hmm...sy mmg pantang sikit budak2 makan jajan, anak2 buah smua sakit hati dgn sy sbb sy kedekut nak belikan junk food. sebab dr kecit2 parents mmg larang, tp biasalah, duit belanja mmg ada spend 2-3posen nk beli kopok. hahaha. cuma smpai skrg ni x makan gula2 yg bungkus plastik tu dgn keropok2 20sen, sbb bnyk MonosodiumGlutamate. Coklat xpe, sbb tu boleh refresh kanak2 punya hormon gembira. =)
hahaha!

azwaimran berkata...

time musim kenduri lg la...gula2..meriah!!

ishiko berkata...

hahaa... bijakk abah ni^^

Mama AqiL berkata...

selamat hari lahir aqil ryan...

from,

aqil irsyad

exabytes unlimited