Blog Kengkawan - homelicious

Wednesday, January 11, 2012

Dah bunyi abah!

Si Abang masa mula-mula nak ajar toilet training agak mencabar sikit laa.. umur dia dah masuk 3 tahun baru ajar... rasa macam lambat pula.. tapi takperlah.. asalkan dia dapat buat sendiri...

Abah selalu pesan kat abang kalau nak berak, cakap dengan abah ke mama ke cikgu ke kalau kat sekolah... tapi biasanya abahlah yang dia jerit... Biasanya bila abah dah letak abang kat toilet bowl, abah tunggu kat luar.. Lepas tu bila abang dah selesai kerjanya abang akan panggil abah laa.. sampai abah cuci bontot dia tu, dia cakap laa, dah bunyi abah... abah pun buat tak tau laa...

Tuesday, January 10, 2012

Sian AMRAFAHAN! Sian Mama!

Minggu lepas adalah minggu mencabar bagi keluarga AMRAFAHAN! Dalam sejarah hidup abah berkeluarga nih, inilah kali pertama terjadi dalam keluarga nih.. Pada Selasa lepas Abah rasa tak sedap badan, Mama dah cakap pada abah, badan Abah panas nih.. tapi Abah kata ok.. takde apa-apa.. nanti makan panadol... Mama pula hari tu, sakit bahagian bawah perut dan macam nak demam juga... sehari sebelum tu Mama ada beritau Abah dia ada ulser kat lidah. Pada hari Selasa tu masing-masing nampak gagah lagi laa.. sempat laa siapkan AMRAFAHAN hantar diorang pergi sekolah. Abah pergi kerja naik motor, Mama hantar diorang dan terus pergi kerja bawa kereta.

Pagi tu sampai opis, abah dah rasa tak sedap badan... rasa sakit sangat badan nih.. tak berdaya sangat.. selera makan pun takde.. tekak sakit.. err.. tapi sempat laa mengabiskan kuih empat lima biji! hehehe.. tapi makan pelan-pelan tau! Bukan sekali hadap macam selalu! kekeke... Masa tu masih boleh bertahan lagi.. tapi bila dah naik opis.. kena aircon.. badan dah rasa lain macam.. ingatkan tak nak makan panadol.. nak minum air isotonik jer.. tapi tak boleh tahan dah.. kena juga telan panadol actifast.. sudahnya.. melepek jer kat opis! lepas tu meeting kejap lepas tu sambung tidur... bila dah tengahari tu badan dah berpeluh-peluh sikit dah nampak macam ok laa.. turun makan sebab lapar gila! mana cukup kuih hehehe... lepas baham nasi sesenduk dua.. naik atas sambung balik tidur.. Masa memang tak larat laa.. nak pergi klinik pun tak daya.. pastu mengenangkan nak balik Putrajaya dari Seremban naik motor... hadoihhh... boleh ke aku bawa?!!! Telan lagi ubat pastu tidur lagi sampai waktu balik.. Alhamdullillah badan dah berpeluh segar sikit, dapat laa bawa motor balik..

exabytes unlimited