Jumaat, 7 Disember 2012

Abah seorang PATI!!!

Sekarang nih Abah dalam perjalanan ke Johor Bahru, ada sukan antara Jabatan, Abah jadi pesenjerrr jer.. Tu yang boleh menaip nih.

Hari ni macam-macam hal jadi, tadi pagi masa nak keluar rumah,  Abah tak jumpa kunci rumah! Arghh sudah! Dah laa lambat, member Abah dah tunggu kat opis. Mama dan AMRAFAHAN dah keluar awal, Abah keluar lewat sikit. Pintu gril tak boleh buka, kunci Abah, lupa letak kat mana, agaknya tertinggal dalam kereta Mama atau tertinggal kat opis atau kat mana-mana jer! Sebab Abah seorang yang cepat lupa!! Abah cuba cari kunci pintu bahagian depan rumah pun tak jumpa juga! Arghh sudah, nak tak Abah keluar ikut pintu dapur dengan panjat tembok. Humang haii... Mau krem kaki menampung berat badan Abah yang ringan sangattt nihhh masa terjun tembok tadi! Huhuhu

Bila dah boleh keluar tu, Abah cepat-cepat laa bergerak sebab member Abah dah mesej Abah nak tinggalkan Abah!! Abah bawa kereta laju sikit dari biasa.. Hehehe takut kena tinggal!! Sampai opis, Abah terus call member, nasib laa dia tak tinggal Abah! Dia pergi cuci kereta dulu! Lega rasa hati! Lepas tu Abah rasa macam ada yang tak kena, terus teringat wallet Abah! Cek dalam poket seluar takde!! Alaamakkk!! Pastu Abah sedapkan hati, ada dalam pouchbag kotttttttt!!! Abah cek juga! Takde jugakkkkk!!!! Aramakkkk!!! Sura jadi pendatang asing takpa izin yang kacak rooo... Hehehe... Segala mak nenek ada dalam tuh!! Adoihhh macam mana nih??!!! Tawakal jer lahh!!! Jangan jadi apa-apa sudah!!!

Tadi berenti rehat kat. RnR Pagoh, Abah cakap dengan member opis yang sama-sama konvoi dengan Abah, diorang kata kalau jadi apa-apa diorang taknak mengaku kawan!! Abah terus nangis kat situ jugak!! Hehehe taklah tipu jer!! Err... Kalau Abah nangis betul-betul pun bukan ada korang nampak pun! Hehehe

Tadi Mama call bitau Abah wallet ada dalam bilik, hermm... Takpelah nak buat macam mana, dah tertinggal. Nasib ada RM20 dalam pouchbag Abah, cukup laa nak sampai hari Ahad nih! Huhuhu

Published with Blogger-droid v2.0.9

Rabu, 5 Disember 2012

Terrer tapi bahaya!! -Video

Hai lah.. anak-anak sekarang nih... terrer macam-macam tapi pada masa yang sama sangat bahaya!!! Cuba tengok video kat bawah nih!




Dari segi keselamatan, budak tu boleh dihempap peti ais tu, lepas tu boleh terkena renjatan elektrik tak pun boleh jatuh ke bawah.. haisshhh... Bila dah jadi macam tuh, kan satu hal nak bawa ke hospital bagai.. tu kalau bernyawa... kalau tak bernyawa?!! Mau nyesal tak sudah... 

Kita kena perhatikan anak-anak kita nih.. kadang-kadang benda jadi sekelip mata jer.. nyesal seumur hidup... pesanan untuk diri Abah sendiri...


Abah dapat dari FB sumber klik sini

Nota kaki Abah:
Moga Abah tak buat perangai macam bapak dalam video nih! dan lebih berjaga-jaga dengan keadaan sekelilling... InsyaAllah Amin...


Selasa, 4 Disember 2012

Abang = Kak Long?!

Si Abang aka AMR kepada Auni Auni Auni nih seorang yang manja, ialah baru setahun duduk dengan Mama dan Abah tetiba dapat Adik, tapi Alhamdullillah dia dah boleh terima adik adik adik dia! Malah boleh cam lagi diorang! Abah jer selalu yang fail nak cam diorang! hahaha! Apa laa Abah nih!!

Cuma sekarang nih, si Abang kalau menangis, menangis macam kena dera jer! haaihss... padahal marah sikit jer.. tak pun usik sikit-sikit jer.. bila tang nangis tuh.. meraung-raung.. huwaa.. huwaaaaa huwaaa...tu belum Abah dengan Mama jadi tarzan lagi! hehehe...

Nak dijadikan kisah, pagi tadi, si Kakak, Angah dan Adik dah siap mandi pakai baju siap! Si Abang nih macam biasalah dia.. baru bangun pagi.. tergolek-golek kat tilam sambil menangis sebab Mama suruh bangun mandi... Dia nangis laa huwaa.. huwaa...huwaaa... lama-lama laa... Datang si Auni Auni Auni nih... usik si Abang... masa tu Abah pun baru bangun (kantoi! hehehe) mamai mamai lagi.. baru lepas pakaikan Auni Auni Auni seluar dan baju... Si Adik kata kat Abang "Eee.. tak malu pakai pampers! cam perempuan!" hehehe si Angah pun tiru adik cakap tapi dengan pelat dia laa... (sebelum-sebelum nih si Abang tidur tak pakai pampers, tapi bila dia malas nak bangun malam untuk kencing, asyik tilam basah jer.. jadi Mama suruh dia pakai pampers masa nak tidur! Jadi ada laa Mama usik Abang, Abang pakai pampers macam perempuan! (macam adik-adik dia laa!!) tu yang si Adik nyakat Abang macam tuh!!) Si Abang bila Adik cakap macam tu! Lagi laa meraung-raung!!!  Lepas tu boleh pula si Kakak ni cakap masa Abang tengah meraung tu.. "Macam Kak Long kan Abah! Macam Kak Long!" dengan muka comel senyum-senyum nyakat dia tuh... Haaa... bertambah meraunglah kawan tuh! hahaha Abah yang mula-mula macam tak berapa nak faham, tapi dapat tangkap apa yang kakak cakap tu lepas dia ulang cakap dua tiga kali! senyum sendiri Abah! Hahaha!! Si Abang kena sakat dengan Adik Adik Adik dia! Masa tengok muka Kakak tu memang nampak nakal jer! hehehe... Si Angah dengan Si Adik pun ikut apa Kakak cakap... memang meraung sakan laa si Abang tuh... Abah pun sakat sama! hahaha "Haah Kakak kan! Macam Kak Long kan!!!" hahaha

Si Abang dapat gelaran tu sebab masa sakat dia sebelum-sebelum nih.. dia suka sangat menangis.. kadang-kadang keluar air mata pun tak... meraung jer lebih! tu yang Mama cakap, kalau Abang menangis, Abang jadi Kak Long, jadi anak perempuan Abah yang besar sekali, kalau tak menangis jadi Abang... kadang-kadang guna sakat macam tu, boleh pun si Abang diam! hehehe... Anak-anak nih kadang-kadang kena guna reverse psikologi (ehh betul ke eja nih!?) baru ok!! Tapi kadang-kadang tak jadi juga!!

Dua minggu lepas kalau tak silap Abah, kami balik kampung Perak, jadi jumpalah sedara-mara ramai nih, si Abang nih jumpa laa sepupu-sepapat dia... Bila dah ramai-ramai tuh, Abah saja sakat si Abang, usik dia, peluk dia kuat-kuat, gusti dengan dia sambil cakap kat dia, "Abang! Nangislah macam Kak Long!" berulang kali Abah cakap sambil sakat dia! Hehehe... agaknya dia malu kot sepupu sepapat dia ada keliling dia, dia tahan tak menangis! Hehehe hai lah Abang! Macam-macam yer!

Abang, lain kali jangan nangis-nangis macam Kak Long tau! hehehe

Isnin, 3 Disember 2012

Mengidam...

Sedapnyaa!! Hari tu Mama ada beli durian crepe ke apa tah nama dia... nama melayu dia apa tah! tapi yang penting Abah makan sedap laa... Memandang Abah memang suka sangat makan durian, memakan crepe durian tuh adalah sangat best! Lembut jer! First time rasa dan makan! Giler! Rasa cam jakun pulak! hahaha

AMRAFAHAN pun suka makan durian crepe nih! Comot-comot mulut bila dapat makan! Si Abang makan sekali ngap jer! Mama kata kawan dia jual, 6 ketul RM10 gitulah.. memang sedap! maklumlah tu lah first durian crepe Abah makan! Tak tau lagi yang lain punya macam mana!

Err.. rasa macam mengidam pula! hahaha... Mama! Belilah lagi! hehehe

Gambar hiasan, Sumber En Google

Ahad, 2 Disember 2012

Selamat Hari Ulangtahun Perkahwinan yang ke 6, Mama!!

Alhamdullillah, hari ini genap Abah dan Mama hidup bersama selama 6 tahun! Abah berdoa agar jodoh Abah & Mama kekal hingga ke akhir hayat, dimurahkan rezeki, hidup diberkati, dapat sorang baby lelaki lagi... ehh.. hehehe... Biasalah bila berumahtangga nih tak semestinya manis sepanjang masa, kadang kala ada masam masin pahitnya, walau apa jua keadaan, InsyaAllah Abah tetap sayangkan Mama dan AMRAFAHAN sampai bila-bila!!

I love You, Sayang!























 Blush!! Blushh!!! hehehe





 Nota Kaki Abah:
Errkk... nanti nama blog nak kena tukar dah kalau ada baby lain! hehehe
Mama jangan moncong moncong selalu tau! nanti dengan hidung dengan moncong tu bleh sangkut hanger! hehehe Sayang Mama sangat-sangat!! ketat-ketat!!! (Cam remaja lak bila guna perkataan ketat-ketat nih!! hehehe)

Abah nyaris terlupa pasal hari ini, tapi nasib ada pakcik ini tulun ingatkan hari tu!! hehehe

exabytes unlimited