Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember 2, 2012

Abah seorang PATI!!!

Sekarang nih Abah dalam perjalanan ke Johor Bahru, ada sukan antara Jabatan, Abah jadi pesenjerrr jer.. Tu yang boleh menaip nih.Hari ni macam-macam hal jadi, tadi pagi masa nak keluar rumah,  Abah tak jumpa kunci rumah! Arghh sudah! Dah laa lambat, member Abah dah tunggu kat opis. Mama dan AMRAFAHAN dah keluar awal, Abah keluar lewat sikit. Pintu gril tak boleh buka, kunci Abah, lupa letak kat mana, agaknya tertinggal dalam kereta Mama atau tertinggal kat opis atau kat mana-mana jer! Sebab Abah seorang yang cepat lupa!! Abah cuba cari kunci pintu bahagian depan rumah pun tak jumpa juga! Arghh sudah, nak tak Abah keluar ikut pintu dapur dengan panjat tembok. Humang haii... Mau krem kaki menampung berat badan Abah yang ringan sangattt nihhh masa terjun tembok tadi! HuhuhuBila dah boleh keluar tu, Abah cepat-cepat laa bergerak sebab member Abah dah mesej Abah nak tinggalkan Abah!! Abah bawa kereta laju sikit dari biasa.. Hehehe takut kena tinggal!! Sampai opis, Abah terus call member, n…

Terrer tapi bahaya!! -Video

Hai lah.. anak-anak sekarang nih... terrer macam-macam tapi pada masa yang sama sangat bahaya!!! Cuba tengok video kat bawah nih!




Dari segi keselamatan, budak tu boleh dihempap peti ais tu, lepas tu boleh terkena renjatan elektrik tak pun boleh jatuh ke bawah.. haisshhh... Bila dah jadi macam tuh, kan satu hal nak bawa ke hospital bagai.. tu kalau bernyawa... kalau tak bernyawa?!! Mau nyesal tak sudah... 
Kita kena perhatikan anak-anak kita nih.. kadang-kadang benda jadi sekelip mata jer.. nyesal seumur hidup... pesanan untuk diri Abah sendiri...

Abah dapat dari FB sumber klik sini
Nota kaki Abah: Moga Abah tak buat perangai macam bapak dalam video nih! dan lebih berjaga-jaga dengan keadaan sekelilling... InsyaAllah Amin...

Abang = Kak Long?!

Si Abang aka AMR kepada Auni Auni Auni nih seorang yang manja, ialah baru setahun duduk dengan Mama dan Abah tetiba dapat Adik, tapi Alhamdullillah dia dah boleh terima adik adik adik dia! Malah boleh cam lagi diorang! Abah jer selalu yang fail nak cam diorang! hahaha! Apa laa Abah nih!!

Cuma sekarang nih, si Abang kalau menangis, menangis macam kena dera jer! haaihss... padahal marah sikit jer.. tak pun usik sikit-sikit jer.. bila tang nangis tuh.. meraung-raung.. huwaa.. huwaaaaa huwaaa...tu belum Abah dengan Mama jadi tarzan lagi! hehehe...

Nak dijadikan kisah, pagi tadi, si Kakak, Angah dan Adik dah siap mandi pakai baju siap! Si Abang nih macam biasalah dia.. baru bangun pagi.. tergolek-golek kat tilam sambil menangis sebab Mama suruh bangun mandi... Dia nangis laa huwaa.. huwaa...huwaaa... lama-lama laa... Datang si Auni Auni Auni nih... usik si Abang... masa tu Abah pun baru bangun (kantoi! hehehe) mamai mamai lagi.. baru lepas pakaikan Auni Auni Auni seluar dan baju... Si Adik…

Mengidam...

Imej
Sedapnyaa!! Hari tu Mama ada beli durian crepe ke apa tah nama dia... nama melayu dia apa tah! tapi yang penting Abah makan sedap laa... Memandang Abah memang suka sangat makan durian, memakan crepe durian tuh adalah sangat best! Lembut jer! First time rasa dan makan! Giler! Rasa cam jakun pulak! hahaha

AMRAFAHAN pun suka makan durian crepe nih! Comot-comot mulut bila dapat makan! Si Abang makan sekali ngap jer! Mama kata kawan dia jual, 6 ketul RM10 gitulah.. memang sedap! maklumlah tu lah first durian crepe Abah makan! Tak tau lagi yang lain punya macam mana!

Err.. rasa macam mengidam pula! hahaha... Mama! Belilah lagi! hehehe


Selamat Hari Ulangtahun Perkahwinan yang ke 6, Mama!!

Alhamdullillah, hari ini genap Abah dan Mama hidup bersama selama 6 tahun! Abah berdoa agar jodoh Abah & Mama kekal hingga ke akhir hayat, dimurahkan rezeki, hidup diberkati, dapat sorang baby lelaki lagi... ehh.. hehehe... Biasalah bila berumahtangga nih tak semestinya manis sepanjang masa, kadang kala ada masam masin pahitnya, walau apa jua keadaan, InsyaAllah Abah tetap sayangkan Mama dan AMRAFAHAN sampai bila-bila!!

I love You, Sayang!






















 Blush!! Blushh!!! hehehe





 Nota Kaki Abah: Errkk... nanti nama blog nak kena tukar dah kalau ada baby lain! hehehe
Mama jangan moncong moncong selalu tau! nanti dengan hidung dengan moncong tu bleh sangkut hanger! hehehe Sayang Mama sangat-sangat!! ketat-ketat!!! (Cam remaja lak bila guna perkataan ketat-ketat nih!! hehehe)

Abah nyaris terlupa pasal hari ini, tapi nasib ada pakcik ini tulun ingatkan hari tu!! hehehe