Isnin, 27 Jun 2011

Punya laa nak cepat..

Haa... Assalammualaikum dan Selamat pagi! Aku tengah miting nih!! Tapi nak juga update blog! Hehehe

Hari ini aku kena siapkan Amrafahan, pukul 5 pagi tadi dah tersedar.. Siapkan baju baju diorang dengan pampers lepas tu sambung tidur balik... Ehh.. Buat susu dulu baru tidur... Hehehe Aku tersedar balik kul 6 lebih untuk solat subuh... Auni Auni Auni bangun lambat hari ini... Biasanya bangun pukul 5 lebih..

Lepas solat subuh aku gosok baju kat bilik sebelah, lepas tu aku dengar suara Auni Auni Auni dah bangun.. Masa tu dah pukul tujuh lebih, lepas gosok baju aku mandikan Amrafahan.. Mandi sekali jer senang... Huhuhu...

Bila dah siap mandikan dorang aku pula nak mandi.. Masa nih dah kalut kalut sebab dah lambat... Lepas tu dapat call pula, sepupu aku datang nak hantar kereta (hari tu tukar kereta dengan dia) jadi aku turun bawah nak ambil kunci kereta dari sepupu aku, kejap jer aku turun lepas tu naik atas balik.. Masuk jer bilik Aqil cakap "Abah, adik berak" aku tanya adik mana? Dia jawab Auni Haziqah.. Waa kenal pula dia pandai abang.. Aduhhhh... Kena cuci berak pula!! Sebabnya tadi masa lepas mandikan diorang aku tak pakaikan diorang pampers... Padan muka aku.. Lepas aku cuci berak tu, Aqil cakap lagi.. Abah adik kencing!! Arghhh stress kejap aku... Cuci kencing pula... Kali ni si AF yang kencing sebab abang beritau aku, tengah aku cuci kencing tu si AN pula kencing... Arghhhh tekanan tekanan... Cuci lagi... Lepas siap cuci aku siapkan dorang terus.. Takleh marah.. Sabar jerlah... Arghhh... Tengok jam dah pukul 8 lebih nih.. Aku pun kompeden jer bawa diorang turun semua lepas tu aku pula bersiap...

Dengan kompedennya aku pakai deodorant... Lepas tu pakai gel rambut... Tengok cermin.... Ehh... Apesal rambut aku mencacak jer jer... Kenapa ekkk??! Ermm.. Laaa.. Aku baru teringat aku tak mandi lagi... Cess cesss cessssssss.... Patut laa rasa macam tak gosok gigi lagi... Tadi lepas siapkan dorang ingat nak bersiap lepas tu gosok gigi sekali.. Rupa rupanya aku tak mandi lagii..... Cessss..... Aku apa lagi terus mandi laaa... Dah masa kecemasan nih... Tapi bukan mandi kambing aa... Siap gosok gigi cuci muka dengan sabun badan aaa...

Nasib baju dah gosok... Cepat cepat pakai baju mekap mekap sumer terus masukkan amrafahan dalam kereta.. Ermmm..... Sekali ada bau daa.. Laaa.. AN pula berak... Adoiiii... Masa nih dah pukul 820am, aku pasrah... Mana sempat aku nak tumbuk kad lagi nak hantar dorang ke taska lagi.... Takpelah dah memang tak sempat... Aku pun cuci berak si AN dulu barulah hantar diorang pergi taska... Hari hujan.. Lebat juga laa.. Bila sampai taska kena laaa hantar dorang dua tiga trip... Sebab nak pegang payung lagi.. Nak dukung dua orang lagi... Bila dah selesai hantar tu barulah aku ke opis..

Hermmm punya laa nak cepat tapi jadi paling lambat pula...

Kepada bos aku, aku bukan sengaja datang lambat.. Tapi cerita kat atas nih laa bukti yang menyebabkan aku lambat... Sekian terima kasih...

Location : Lebuh Perdana Timur, Presint 1, 62000 Putrajaya, Federal Territory of Putrajaya,
Posted via Blogaway

11 ulasan:

mashi berkata...

sabor je la

[n a j e e b] berkata...

hehehe..apasal x roger2... boleh2 tolong2 mengkelam-kabutkan keadaan.. =)

Axie04 berkata...

HUHU
DUGAAN TUH NASIB AMR X WAT HAL LAK

Sharifah Nadzarah berkata...

huhuhu ..menarik...citer auni3..ni...sy pon biase gak kene camtu pepagi...

Yaati Nor berkata...

dia kalau dah bagun, tido balik memang jadi macam tu..saya pon sama...

Ini Kisah Tia berkata...

first time singgah sini :)

dalilarahmad berkata...

mama mane?

Aku intan yann brand berkata...

Mane mama amrafahan?? siannyer tp sonok pulak bg kami yg membaca.. :-p

Roza Ami Nanomiya berkata...

owh monday

Huszaini berkata...

mashi: hehehe sabar sgt nih... hehehe

najib: no no no no... kekeke

Axie: Alhamdullillah sangat! hehehe

Sharifah: huhuu tu laa masa dgn mama dorang takde laa kena.. dengan abah jer dorang kenakan nih huhuhuu

Yaati: huhuhu terbabas kan.. nak layan mata punya pasal!!

IKT: terima kasih yer! nanti jemput datang lagi!!

dalila: kursus

Aku Intan: mama dia kursus.. huhuhuhu.. ni mengadu nih tau. hehehe

RAN: tuesday pun sama kot! hehehe

AzharAzfar berkata...

hahaha hebatla ayah amrafahan ni.... mesti gelak je mama amrafahan ni baca....kuikui

exabytes unlimited