Hadiah Untuk Lelaki!

Salam tengahari!

Hari tu ada seorang awek tanya aku, kalau nak bagi lelaki hadiah, nak bagi apa yang sesuai? Aikk.. macam mana ada awek bleh tanya plak nih? Macam ni.. masa aku tolong sepupu aku berniaga.. ada laa awek cun ni nak beli towel kat gerai aku ni.. lepas tu dia tanya laa aku...

Ermm... entah?! Aku pun jawab laa itu ini bla.. bla bla... sebab aku pun takdelah kisah sangat hadiah-hadiah nih.. Tak dapat pun takpe. Dapat lagi laa suka! Hehehe..

Pada pendapat aku ni, lelaki suka hadiah yang boleh digunakan hari-hari atau pun kerap dan tahan lama.. Kalau frame gambar erkk.. yang digital boleh.. hehehe..yang tak digital kena letak gambar pasangan atau pun berdua kot.. Bunga tak sesuai kot,



Setelah difikir-fikir mungkin antara ni sesuai kot untuk diberi sebagai hadiah

  1. Jam tangan - Boleh tau dah masuk waktu solat ke belum
  2. Bangle - Kalau ada nama dan alamat lagi bagus, kalau pengsan senang nak hantar balik rumah
  3. Cincin Perak - Sunah Rasullullah dijari kelingking tangan kanan
  4. Kasut sukan / bola / futsal / snickers - Bagi yang suka bersukan atau nak suruh lelaki tu bersukan supaya kurus macam aku.. kekekeke
  5. Set pisau - Untuk lelaki yang suka memasak. Aku tak pandai memasak tapi suka pisau. Ialah nak kopek pisang senang sikit ada set pisau nih.. kekekeke
  6. Wallet / Bag - Nak suruh buang yang lama yang dah koyak tu ganti yang baru
  7. Minyak Wangi - Asyik pakai bedak cap salji jer kena tukar bau sikit!
  8. Tali pinggang - Supaya seluar tak londeh nampak boxer
  9. Boxer - Sila buang roti kirai itu! hehehe
  10. Pen - Bagi yang suka sign cek atau melukis
  11. Handphone / Smartphone - Untuk yang gila latest gadjet!
  12. PSP - Masa bergaduh dengan awek boleh main nih!
  13. PS2 - Masa bergaduh dengan bini boleh main nih!
  14. Xbox 360 - Masa bergaduh dengan bini boleh main nih!
  15. Laptop - Update status FB selalu, "I rindu lah kat You hari ni" "Eh! hari ni You nampak lain la!" Padahal tengah dating duduk sebelah-sebelah! Masing-masing bawak laptop! Apa daa..
  16. GPS - Senang nak cari rumah mertua / bakal mertua, barulah berani jadi lelaki jumpa bakal bapak mertua!
  17. Lighter (Pemetik Api) - Senang nak hidupkan dapur gas kat rumah, aku tak suruh merokok yer! Sebab aku tak merokok!
  18. Baju - Keluar dating boleh pakai baju yang berpasang tu! Tulisan kat baju; Dia awek saya; Dia pakwe saya, lepas tu ada anak panah tunjuk kiri dan kanan..huhuhu... romantik la tu!
  19. Mug - Tak payah bagi pun takpe untuk yang pemalas basuh mug nih..
  20. Towel - I love towel!! Ini aku.. orang lain tak tau aa.. Kalau lelaki biasanya towelnya ditukar 10 tahun sekali. kekeke Masa sekolah menengah, masa universiti, masa bujang, masa kahwin bini basuh.. huhuhu.. Pueh hati bila lepas mandi ada towel tebal, gebu dan besar lap badan!
  21. Aksesori kereta - Boleh tambah kelajuan kereta 150km/j dan disaman oleh polis dan jpj! hehehe
  22. Gundam - Main pasang-pasang sampai siap jadi robot Gundam!
  23. Kereta / Bot / kapal terbang - kawalan jauh, remote control lah! - Boleh hantar kad cinta, bunga, coklat kat awek-awek
  24. DVD Game / Movie - Boleh layan game atau movie bila tensen dengan awek
  25. MP3 Player / iPod / Portable DVD Player - Boleh layan dalam kereta waktu travelling jauh sebab nak jumpa bakal pak mertua, nak cover neves... huhuhu
  26. Set golf - Untuk sabit rumput kat rumah pak mertua, ambil hati.. hihihi
  27. Kasih sayang / cinta / taat - Bukti wanita / perempuan sanggup bernikah dengan rela hati dengan lelaki itu, jimat kos! hehehe (Boleh juga dipakai untuk hadiah untuk perempuan) :)
  28. Anak - Untuk yang dah berkahwin sahaja! <<< terima kasih Ujang ingatkan aku!
Oklah.. semua ni cadangan aku jer.. kalau ada benda lain nak tambah silakan! Untuk hadiah yang mahal-mahal tu silalah bagi selepas jadi milik yang sah yer.. sekarang nih tak payah.. kang lari.. korang juga yang meraung nanti! Hehehehe Kalau nak bagi, aku peduli apa.. duit korang kan?! hehehe

Bagi yang dah kahwin, aku rasa no 27 tu dah memadai.. Alhamdullillah aku dah dapat yang no. 27 tu! Kau orang dah dapat ke belum? Hehehe..

Ulasan

Makbed berkata…
tang bangle tu ingat BANGLA tadi. hehehhe
Hanis MY berkata…
suka hadiah baju tu so sweet..hari ni birthday cinta hati sy...bg kasut casual hehe...
Makbed: apekejadahnya nak hadiah bangla! kekeke tiba-tiba bangla tu heran.. ehhh kenapa angkat aku nih! woi kici.. nape angkat sama saya?!! hehehe nak bagi hadiah lah!

Hanis: ok gak tu! janji dia suka!
Haah laa ujang terlupa lak aku! Jap aku edit hehehe
mamaelly berkata…
hihihi hadiah tak de masalah sangat...cara nak bagi tu..nak la suprise2 kan.. aduih pening pikir ni...
Annabella berkata…
...tampar2 manja.. leh tak?
mamashikin berkata…
ada sikit idea nk bg kt laki sy nnti..kebetulan tgh pikir gak ni..al maklumla birthdaynya bln 4 ni...rasanya nk bg perfume kot...nk suh wangi jer bila berada di sblh ku...ahaks..
ayeesha anna berkata…
wah kool...i liokeeee
Unknown berkata…
padlie dapat yg no 1 tu... :)
Ayang Anim berkata…
wow.. byknya... kena pilih ke yang mana nak bagi ni... huhuhu...
cikgu bm berkata…
Tq..dah dapat idea nak bg apa kat cik abang..hihi
Unknown berkata…
Ataupun jam tangan yang bergaya : )

http://www.muslimchoices.com/?s=1&p=jam_tangan_lelaki
Unknown berkata…
kalau nak beli jam tangan boleh beli kat sini...ada >1000 model untuk dipilih dari pelbagai jenama.

Harga pun murah ja kalau nak compare dgn fb seller

http://watch-maniax.blogspot.com

http://swisswatch-shoppe.blogspot.com
Unknown berkata…
kepala otak dia arr hahahaha masuk air betul , em siapa lak nak tukang cari bab towel tu suma chia chia chia
Unknown berkata…
kepala otak dia arr hahahaha masuk air betul , em siapa lak nak tukang cari bab towel tu suma chia chia chia
Adi berkata…
Kalau nak bagi hadiah secara playsafe, boleh bagi wallet. Tak payah fikir saiz, tak payah fikir pasal hal2 teknikal, belikan yang warna hitam, settle. contoh wallet yg murah tapi mantap https://shp.ee/yzajzlf

Catatan popular daripada blog ini

Resepi Air Cocktail AMRAFAHAN!

Awekku bagi badan sebagai hadiah!!