Shahrunnisak tanya AMRAFAHAN jawab!!

Shahrunnisak ni kawan kepada adik aku. Sama-sama sekolah dulu.. Rasa macam kejap jer... dulu kecil jer! Sekarang dah jadi mak orang dah! Huhuhuhu.. tua sangat ke aku nih? Dia pun ada blog. Ada entri pasal sos prego mengandungi daging babi. Eee... seramnya... meh baca kat sini! Minta dijauhkanlah semua nih!! Amin..

Anak Caon


Ok Shahrunnisak atau aku panggil caon dia tanya macam nih..

cmne eh handle kembar2 sume bila azeni or k.hany sorang yg tinggal.mcm bru ni kan azeni blik kota tgk deedam,cmne ahh k.hany handle. tak klm kabut ke?


Aku jawab..

Ermm.. nak mula macam mana yer.. Ok dulu aku ada cerita meh belek kat sini! Sekarang ni kalau aku kena buat sorang-sorang dihari bekerja aa, mama dia orang balik kampung, anak-anak aku akan kejut aku bangun tidur.. hehehe...subuh dulu lepas tu aku akan mandikan ketiga-tiga serentak. Kalau dia orang berak, aku la cuci, sapa lagi kan? takkan si abang nak buat? Berak dia pun aku basuh.. lepas tu mandikan dia orang beramai-ramai secara berjemaah... mula-mula syampu kepala lepas tu badan dan kaki lepas tu bilas dah siap bilas mandikan abang pula, si abang ni semua nak buat sendiri sekarang nih.. tapi lebih main dari mandi.... grrr... ni yang rasa nak jadi hulk nih... Lepas bilas, lap kan badan dia orang pakaikan diapers pakaikan baju.. entah rasa senang jer... mungkin sebab dah biasa kot.. cuma kadang-kadang si auni auni auni ni tak dok diam aa.. nak berjalan jer... tu belum pakai diapers sibuk nak berjalan... huhuhu... 

Bila dah siap pakai mekap err.. bedak lotion bagai.. aku buat susu 4 botol pula! Lepas tu bawa diaorang turun letak dalam baby car seat dan bagi susu. Lepas tu angkat masuk dalam kereta. Susun kat belakang macam ni, lepas tu panas enjin packing baju dia orang nak bawa pergi taska, hantar ke taska naik kereta, dalam kereta nyanyi lagu-lagu retro kat sinar.fm dengan aqil.

Lepas sampai taska, keluarkan stroller kembar dan single, angkat auni auni auni dalam stroller, angkat beg dia orang, tangan kiri tolak stroller kembar, tangan kanan tarik stroller single. Mulut jerit suruh Aqil jalan pegang abah dia, kalau dia tak nak pegang dia jalan sendiri.. kalau dia tak nak jalan sendiri kena dukung dia kat tangan kiri sambil tolak stroller kembar. Haa.. boleh bayangkan tak? 

Bila balik dari taska, ambil dia orang, letak dalam kereta bagi susu yang taska dah siapkan, sekarang ni taknak susu dulu, nak makan honey star, kena letak stok dalam kereta sebab auni auni auni suka.

Bagi dia orang ngongeh ngongeh dulu lepas tu bergerak ke rumah. Sampai rumah bagi bubur ke biskut campur susu ke bagi makan kenyang-kenyang. Biasanya lepas Maghrib auni auni auni akan tidur. Si Abang akan layan tengok tv sampai pukul 11 lebih.. 

Macam tu lah keesokkan harinya... sama jer.. cuma cepat dengan lambat jer.. huhuhuhu...

Haa ni lah rupa stroller tu..

Ulasan

hanyzaini berkata…
terrer tak kanda sayer ni?
Shahrunnisak berkata…
mak aih.... baca pun dah rasa letih dah
Unknown berkata…
tu dia..
mmg kena tak cukup tangan kan layan si kembar 3 tu..

mujur ada abang yang bantu..
kalau tak susah gak..
mamaelly berkata…
satu je nak cakap..

tabikkkkk spring la kat papa kembar nie..hihi
~mrs azmi~ berkata…
dah beberapa hari setia kat blog ni... baca cerita auni, auni, auni...

seronok ^_^

baca entry ni pun dah taudah camne penatnye nak handle 4 toddlers!

syabas!
hanyzaini: hihiihi

ayu: hehehe cukup2 guna kaki sekali..

mamaelly: tabik balik! hehehe tq yer

mrs azmi: tq yer! silalah singgah selalu! hehehe tak ler penat sangat..
Rosniena berkata…
memang hebat jaga triple twins,saya jaga twins pun semput..huhu
Hafiz berkata…
Kuasa Allah.....Sesungguhnya setiap dugaan yg diturunkan adlh sesuai dgn kemampuan hambanya.....ye tak....sy ada twin gak....mula2 dulu slalu terlintas nape lah aku yg dianugerahkan kembar....tidak adik bradik yg lain...kekadang rase cam stress,penat sume adalah....tp Alhamdulillah sekelip mata dah 5 thn my twin...

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Resepi Air Cocktail AMRAFAHAN!

Awekku bagi badan sebagai hadiah!!