Khamis, 3 Januari 2013

Macam nih lah agaknya nanti!

Macam nih lah agaknya nanti kalau si Auni Auni Auni bersekolah! hehehe takleh nak bayangkan macam mana nanti! Boleh ker duduk diam-diam, sebab sekarang nih kalau nak ambil gambar sekali memang payah lahh! tu pun kena umpan baru boleh diam! huhuhu


Tarikan kembar tiga


BALING: Kehadiran tiga beradik kembar perempuan yang mendaftar sebagai murid tahun satu Sekolah Kebangsaan (SK) Tunku Putera, di sini, semalam menimbulkan keceriaan kepada warga sekolah itu sekali gus mencatat sejarah.

Tiga beradik iaitu Norain Nabiha, Norain Najihah dan Norain Nasuha Nasir, 7, dari Kampung Telok Pendiat, Pulau, dekat sini, ternyata mencuit perasaan rakan lain dan guru sekolah dengan aksi dan gelagat tersendiri mereka.

Ibu mereka, Normah Ahmad, 40, berkata ketiga-tiga anak kembarnya bangun seawal jam 6 pagi dengan berpakaian sekolah baru kerana begitu teruja memasuki alam persekolahan.

Menurutnya, mereka juga bersiap sedia dengan pakaian dan beg sekolah serta buku yang disusun sejak malam kelmarin kerana kesungguhan ke sekolah.

“Alhamdulillah, anak-anak saya bangun awal sebelum bersiap untuk ke sekolah. Malah, mereka sungguh bersemangat menjalani sesi persekolahan sekali gus dapat bertemu rakan baru,” katanya yang turut ditemani suaminya, Nasir Hashim, 44.

Kembar tiga berkenaan ditempatkan di Kelas Tahun Satu Kreatif turut disambut Guru Besar, Idris Said, yang ternyata gembira dengan kedatangan mereka.

Menurut Normah, ketiga-tiga kembar berkenaan kelihatan rajin dan mampu membaca kerana memasuki pra-sekolah sejak tahun lalu.

Katanya, mereka mahu mengikuti jejak abang sulung, Mohd Nasrul, 20, yang kini berada Universiti Teknologi Mara (UiTM) Merbok, Kedah.

Manakala abang kedua, Mohd Nazrin,16, belajar di Sekolah Menengah Sains Pokok Sena dan seorang lagi kakak, Norain Nabilah, 14, belajar di Sekolah Menengah Baling (SMB), dekat sini.

Sumber: HMetro

***************************


Nota Kaki Abah:
Ada sapa-sapa kenal ibubapa kembar 3 nih? Nak ajak join kelab kembar laa!

Rabu, 2 Januari 2013

Pungkoq!

Kelmarin masa kat rumah Opah, Mama marahlah si Kakak ni sebab berlari-lari keliling rumah Opah. Mama cakap kat Kakak..

Mama: "Kakak! Jangan lari-lari! Tampaq pungkoq tu kang!!

Si Kakak berhenti berlari, sambil buat mata besar jawab pertanyaan Mama.

Kakak: "Pungkoq tu apaaaa???!!!!"

Hahahaha kami yang ramai-ramai masa tu terus tergelak dengan jawapan si Kakak!! Lawak sungguh laa si Kakak nih!!! hahaha

Mama tensen jer! kekeke Tak jadi nak marah!!



Nota Kaki Abah:
Klik kat logo instagram sebelah kanan atas ni untuk tengok gambar AMRAFAHAN! hehehe

Selasa, 1 Januari 2013

Tahun baru datang lagi!

Selamat Tahun Baru 2013! Moga semua azam tahun lepas terlaksana, kalau tak, bawa ke tahun nih tambah dengan azam yang baru!

Moga tahun baru nih membawa rezeki, kesihatan dll yang lebih baik kepada kami sekeluarga dan korang jugak!

Err.. nak tengok gambar terbaru AMRAFAHAN klik kat link instagram sebelah kanan atas nih! Boleh follow Abah jika sudi! Terima kasih!

Ahad, 30 Disember 2012

Tunjuk bontot!

Abah perasan sejak seminggu dua ni, si Kakak perangai lawak dia yang ntahapahapantah!!

Pagi ni dia buat lagi! Lepas Abah mandikan Kakak, Angah dan Adik, lepas lap badan depan pintu bilik air yang terbuka tu, tiba-tiba dia menonggeng tunjuk bontot dia kat Mama, Umi, Acu dan Opah (meja makan dekat dengan bilik air, diorang tengah sarapan masa tu. Ehh! Kami kat rumah opah kat Penang! ) sambil cakap yeyyey kakak dah mandi! Kakak dah mandi! Dengan muka comel dia tu! Huihh menjerit laa semua orang kat situ!

Kakak! Kakak! Ikut perangai sapa lah agaknya yer!? Nak bitau korang ni, Err... Abah dulu kecik kecik baik tau! He he he

exabytes unlimited