Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari 6, 2013

BAHAYA AIR MASAK KEPADA BAYI BAWAH 6 BULAN

Imej
Abah nak share dengan korang! Selalu Abah baca pasal nih kat Klinik Kesihatan. Alang-alang ada artikel Abah share jerlah...

Cuma Abah ada kekompiusan sikit??!!!! Air zam-zam macam mana pula? Pendapat Abah, Air zam-zam itu sangat bagus tapi mungkin bukan diberi sebotol cukuplah sekadar disapukan pada bibir dan langit-langit bayi itu berserta doa. Lain orang lain pendapat yer... Selepas umur bayi tu enam bulan barulah boleh diberikan, sebab pada Abah susu ibu adalah makanan terbaik untuk bayi!

********************************

BAHAYA AIR MASAK KEPADA BAYI BAWAH 6 BULAN

Walaupun dah berkali2 di igtkan jgn beri bayi bawah 6 bulan minum air masak, namun masih ada ibu bapa yg masih amalkan beri air masak pd bayi mereka. Antara sbb desakan orang tua, nak kasi kuning si anak cepat baik, bilas tekak anak lepas minum susu, supaya anak senang buang air etc.

Kajian ini khas untuk bayi yang menyusu susu ibu sepenuhnya & yang menyusu formula.

Semoga info2 ini dapat menyedarkan ibu bapa kenapa pe…

Penyakit SAT menyerang utara tanahair!

Assalammualaikum dan selamat petang! Tahukah korang penyakit SAT sekarang nih tersebar luas di utara tanahair??!!! Ramai yang dah terkena penyakit nih! Jangkitan dia cepat sangat merebak!!

Baru-baru nih kami sekeluarga balik kampung Mama di Penang, AMRAFAHAN terkena penyakit SAT nih! Alhamdullillah AMR AH AN dah baik! Kejap jer jangkitan dia tak lama!! Cuma si Kakak aka AF jer belum baik-baik lagi! AMR AH AN terkena masa duduk kat Penang hari tu! Tapi penyakit si Kakak sampai ke hari ni tak hilang-hilang!!

Tanda-tanda penyakit SAT kat Kakak..