Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai 29, 2012

Balik rumah nenek!

Update ringkas jer! Sebab Abah nak pergi hantar kereta pergi servis. Alhamdullillah, AMRAFAHAN dah selamat sampai di rumah nenek (kampung Abah) di Kota Tinggi. Kami sampai pukul 2.25 pagi tadi. Selepas Abah tidur di hentian R n R Machap selama 2 jam.. kekeke. Gerak dari Putrajaya 8.20 malam. Perrhh... 6 jam balik Johor.. orang lain semua balik Johor 3 jam 4 jam jer... hehehe

Pagi tadi AMRAFAHAN berjaya menghabiskan sebotol bedak nenek yang baru beli. Haaa... habis sepah serumah! Gambar ada Abah ambil. Nanti Abah tunjuk yer!

Oklah! Bye! Nak pergi tukar belting kereta!

Adik ada bey....

Petang semalam semasa berbuka, si AN aka Adik bergaduh dengan Mama. Pasal tak dapat makanan kot... tak ingat pasal apa... bila dah gaduh tu si Adik jerit laa kat Mama dia...

Adik: "Taknak fren Mama! Adik ada Abah!"
Mama: "Taknak fren Adik! Mama ada Abang, mama ada Angah mama ada Kakak mama ada opah..."

Abah menyampuk... "Adik ada berak kan!" sebab masa tu dia berak, dia suruh Abah basuh. Abah tengah makan jadi suruh laa dia tunggu kejap..

Mama: "Mama ada Kakak, ada Angah ada Abang...."
Adik: "Adik ada beyak!" Adik ada berak kan Abah kan!" Sambil peluk tangan Abah... huhuhu Adik... Adikk... comel jer.. main sebut jer yer... hehehehe


Cuti awak dibekukan!!

Imej
Boss: Huszaini, cuti awak dibekukan! Tak boleh cuti raya. Cuti awak dah tinggal 5 hari! Abah: Ok! Saya terima! dan faham!
huhuhuhu... baru tadi Boss beritau Abah masa budak-budak opis tengah sibuk nak tanda bila bercuti. Huhuhu.. Abah tengok jerlah borang tu! dengan perasaan sedih! Tapi itu laa hakikatnya.. kena laa terima. Cuti Abah dah banyak guna masa pergi umrah hari tu. Ermm... sempat laa beraya dengan AMRAFAHAN sampai raya ke 3 InsyaAllah. Lepas tu dah kena balik awal dah. AMRAFAHAN dan Mama tinggal dulu kat kampung.
Bila difikirkan balik, bukan Abah seorang jer yang kena bekerja pada hari raya, ramai lagi yang terpaksa bekerja di hari raya pertama dan kedua seperti doktor, jururawat, polis, askar dan ramai golongan lagi. Masing-masing kena berkorban demi mencari rezeki buat keluarga. Itulah hakikat kehidupan yang kita kena terima. Tapi Abah percaya itu semua aturan Maha Esa. Dia lebih tahu dari hambaNya ini.
Korang macam mana pula? Bagi yang tak bekerja tu, mudah sikit nak adju…

Selesai dah majlis berbuka puasa dengan RALK

Imej
Alhamdullillah selamat dan selesai dah acara Majlis Berbuka Puasa dengan penghuni Rumah Amal Limpahan Kasih di Puchong. Seronok rasanya dapat sama-sama meraikan mereka. AMRAFAHAN tok sah cerita laa.. diorang buat tempat tu macam taska diorang jer.. lari ke sana ke mari... sampai Abah dengan Mama tak boleh kawal laa... kena tengok dengan mata jer.. perhatikan dari jauh.

Errmm... sebelum buka puasa tu, si Kakak dah merengek-rengek nak air.. alamak!! Abah cakap dengan Kakak belum lagi laa Kakak.. orang belum buka puasa lagi... tapi dia terus laa menangis minta air.. ermm.. sudahnya... nak taknak Abah ambilkan segelas air bagi dia minum. Bila dah habis tu dia mintak lagi sampai 3 kali berturut-turut.. Abah bagi jerlah.. lagi pun tak isi penuh gelas tu separuh jer.. haus sangat agaknya dia tu..   Masa Abah bawa dia minum tu, Abah bawa laa ke bahagian dapur jadi jauh sikit pada orang.. tapi kat bahagian dapur tu diorang tengah susun-susun kuih... Si kakak ni nampak pula kuih apam polkadot y…