Sabtu, 4 Ogos 2012

Balik rumah nenek!

Update ringkas jer! Sebab Abah nak pergi hantar kereta pergi servis. Alhamdullillah, AMRAFAHAN dah selamat sampai di rumah nenek (kampung Abah) di Kota Tinggi. Kami sampai pukul 2.25 pagi tadi. Selepas Abah tidur di hentian R n R Machap selama 2 jam.. kekeke. Gerak dari Putrajaya 8.20 malam. Perrhh... 6 jam balik Johor.. orang lain semua balik Johor 3 jam 4 jam jer... hehehe

Pagi tadi AMRAFAHAN berjaya menghabiskan sebotol bedak nenek yang baru beli. Haaa... habis sepah serumah! Gambar ada Abah ambil. Nanti Abah tunjuk yer!

Oklah! Bye! Nak pergi tukar belting kereta!

Khamis, 2 Ogos 2012

Adik ada bey....

Petang semalam semasa berbuka, si AN aka Adik bergaduh dengan Mama. Pasal tak dapat makanan kot... tak ingat pasal apa... bila dah gaduh tu si Adik jerit laa kat Mama dia...

Adik: "Taknak fren Mama! Adik ada Abah!"
Mama: "Taknak fren Adik! Mama ada Abang, mama ada Angah mama ada Kakak mama ada opah..."

Abah menyampuk... "Adik ada berak kan!" sebab masa tu dia berak, dia suruh Abah basuh. Abah tengah makan jadi suruh laa dia tunggu kejap..

Mama: "Mama ada Kakak, ada Angah ada Abang...."
Adik: "Adik ada beyak!" Adik ada berak kan Abah kan!" Sambil peluk tangan Abah... huhuhu Adik... Adikk... comel jer.. main sebut jer yer... hehehehe


Rabu, 1 Ogos 2012

Cuti awak dibekukan!!

Boss: Huszaini, cuti awak dibekukan! Tak boleh cuti raya. Cuti awak dah tinggal 5 hari!
Abah: Ok! Saya terima! dan faham!

huhuhuhu... baru tadi Boss beritau Abah masa budak-budak opis tengah sibuk nak tanda bila bercuti. Huhuhu.. Abah tengok jerlah borang tu! dengan perasaan sedih! Tapi itu laa hakikatnya.. kena laa terima. Cuti Abah dah banyak guna masa pergi umrah hari tu. Ermm... sempat laa beraya dengan AMRAFAHAN sampai raya ke 3 InsyaAllah. Lepas tu dah kena balik awal dah. AMRAFAHAN dan Mama tinggal dulu kat kampung.

Bila difikirkan balik, bukan Abah seorang jer yang kena bekerja pada hari raya, ramai lagi yang terpaksa bekerja di hari raya pertama dan kedua seperti doktor, jururawat, polis, askar dan ramai golongan lagi. Masing-masing kena berkorban demi mencari rezeki buat keluarga. Itulah hakikat kehidupan yang kita kena terima. Tapi Abah percaya itu semua aturan Maha Esa. Dia lebih tahu dari hambaNya ini.

Korang macam mana pula? Bagi yang tak bekerja tu, mudah sikit nak adjust masa ikut keluarga, bagi yang bekerja inilah masanya untuk berkorban! Lepas orang lain cuti kita cuti pula kan! Hehehe



Nota Kaki Abah:
Dah dapat bayangkan semasa kerja dalam mood raya, errmmm... banyak rumah nak diserbu nih! hehehe (ayat sedapkan hati!) huhuhu

Tiba-tiba rindu nak makan ketupat palas Mak buat! huhuhu

Selasa, 31 Julai 2012

Selesai dah majlis berbuka puasa dengan RALK

Alhamdullillah selamat dan selesai dah acara Majlis Berbuka Puasa dengan penghuni Rumah Amal Limpahan Kasih di Puchong. Seronok rasanya dapat sama-sama meraikan mereka. AMRAFAHAN tok sah cerita laa.. diorang buat tempat tu macam taska diorang jer.. lari ke sana ke mari... sampai Abah dengan Mama tak boleh kawal laa... kena tengok dengan mata jer.. perhatikan dari jauh.

Errmm... sebelum buka puasa tu, si Kakak dah merengek-rengek nak air.. alamak!! Abah cakap dengan Kakak belum lagi laa Kakak.. orang belum buka puasa lagi... tapi dia terus laa menangis minta air.. ermm.. sudahnya... nak taknak Abah ambilkan segelas air bagi dia minum. Bila dah habis tu dia mintak lagi sampai 3 kali berturut-turut.. Abah bagi jerlah.. lagi pun tak isi penuh gelas tu separuh jer.. haus sangat agaknya dia tu..   Masa Abah bawa dia minum tu, Abah bawa laa ke bahagian dapur jadi jauh sikit pada orang.. tapi kat bahagian dapur tu diorang tengah susun-susun kuih... Si kakak ni nampak pula kuih apam polkadot yang sangat sedap dan menyelerakan tekak Abah itu... kekeke... Si Kakak minta kuih apam.. Abah bagi laa satu.. lepas tu si Angah dengan Adik nampak Abah bagi kuih kat si Kakak.. diorang pun minta juga.. nak taknak kena laa bagi.. Dah larang tapi masih nak juga.. huhuhu... Rupa-rupanya kuih apam polkadot tuh siap dengan inti tu sedap rupanya... Bila Abah terleka AF AH AN dah pergi ambil sendiri kuih apam tu! huhuhu... lepas tu budak-budak lain pun nampak.. diorang pun serbu gak... tu belum buka puasa lagi tu.. kuih apam tu dah tinggal separuh... huhuhu.. Bila dihidangkan kuih tu untuk berbuka puasa, kuih apam tu licin dulu.. tak sempat Abah nak rasa.. huhuhu... takperlah.. nanti nak order lain laa.. sebab tengok anak-anak Abah makan sungguh menyelerakan. hehehe...

Menu yang dihidangkan memang sedap! Nasi briyani ayam masak merah dengan daging masak lupalah.. sebab dah masuk perut huhuhu... Campur dengan murtabak lagi sate lagi.. perghhh... kuih muih lagi.. buah lagi... dan lain-lain menu.. banyak sangat! naik 500gram berat badan Abah hari tu! hahaha...

Tapi saat sayu Abah bila selepas solat maghrib berselawat dan bersalaman dengan anak-anak RALK nih... nyaris laa nak nangis.. tapi sebab macho.. takdelah nangis hehehe... errmm... tak tau sebak camner... lagi-lagi bersalam dengan yang umur 3 tahun tuh... aduhh... sebaya dengan Auni Auni Auni jer...

InsyaAllah berkat doa dari semua orang InsyaAllah anak-anak ini akan berjaya dalam hidup masing-masing, boleh ubah nasib keluarga dengan didikan yang diberikan oleh ustaz-ustazah di RALK ni..

Akhir kata.. Abah nak ucapkan jutaan terima kasih kepada semua dermawan-dermawan yang sudi menghulurkan sumbangan buat mereka, sesungguhnya hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya dan semoga rezeki kalian melimpah ruah sampai bila-bila Amin Ya Rabbalalamin.. Tidak lupa juga kawan-kawan Abah samada AJK Kelab ataupun ahli Kelab yan terlibat secara langsung atau tidak langsung bertungkus lumus dalam menjayakan majlis ini agar berjalan dengan lancar. Terima kasih atas jasa kalian, semoga hidup kalian senantiasa diberkati dan dirahmati Allah SWT  Amin...

Sesungguhnya yang buruk itu datang dari kita manusia hambaNya... yang baik itu dari Allah SWT.


Gambar sekitar majlis

exabytes unlimited