Ahad, 26 Jun 2011

BERTUKAR!!!

BERTUKAR!!! Haa... dalam masa 0.0005 saat abah Amrafahan telah bertukar menjadi seorang babysitter kepada anak anak anak anaknya!!

Hermmm... sebenarnya dari semalam lagi dah bertukar.. aku kena jaga Amrafahan sebab mama diorang kena kursus sampai minggu depan..

Malam tadi AF mengamuk aku tak tau apesal.. masa tu dalam pukul 1 lebih.. aku mamai mamai bangun tengok AF dok merengek rengek celah kaki aku... lepas tu aku angkat nak bagi susu dia tak mau.. tukar pampers pun mengamuk ngamuk.. lepas tu tak bagi aku letak dia.. kena dukung jer.. dah dukung tak boleh nak duduk.. kena berdiri huhuhu... dekat setengah jam gak aku macam tu.. si AF ni tanak tidur.. aku baca laa apa yang patut untuk elakkan gangguan apa apa ke.. mana laa tau.. sebab bila aku berdiri dia tak nangis.. bila aku duduk dia menangis.. lepas tu tengah aku berdiri sambil duduk AF, si AN pula merengek.. nak aku gosok badan dia baru dia diam... nasib laa masa aku nak cangkung gosok badan AN si AF tak menangis.. tapi bila aku nak duduk jer dia nangis.. huhuhu.. tau pula dia aku nak duduk tu.. lenguh woo.. dahlah aku nih kurus.. kena bertinggung lama lama... humang hai.. keras otot kaki aku... agak agak dalam lima minit aku gosok badan AN, bila aku angkat tangan dia tak nangis dah.. ok lepas satu... si AF ni tak nak bagi aku duduk kena laa berdiri.. bila aku tengok dia macam dah lali lali tu.. aku duduk laa pelan pelan.. huhh.. lega dia tak nangis.. tapi tak boleh letak lagi... kena duduk dulu.. tunggu laa dalam 15 minit lagi.. bila dia minta susu yang aku pegang tu aku cuba letak dia bagi dia baring.. Alhamdullillah dia nak baring tidur dah.. huhuhuu... aku lepas letak dia terus ngeroh laa sampai pagi tadi.. huhuhu.. bila aku bangun si AF ni tak bangun lagi.. hehehe penat sangat tu.. tidur lambat sangat..



Pagi tadi lepas bangun pagi dah solat subuh tau! aku bawa diorang turun bawah tengok tv.. lepas tu aku bersiap siap nak pergi beli sarapan.. Hehehe.. aku pun bawa laa diorang semua pergi beli sarapan dengan tak mandi pagi nya tu... hehehe.. nasib laa beli bungkus jadi dorang tunggu dalam kereta masa aku pergi beli tadi.. si Abang jer ikut aku..

Si Abang seronok pula tengok ayam tadi masa beli sarapan.. yelah.. jarang jumpa ayam.. bila jumpa tu yang jadi eksited tu...

Lepas beli tu aku balik rumah, suap diorang makan nasi lemak.. ermm.. diorang nih makan sikit jer tapi banyak minum susu.. Aku suap diorang tadi kat laman rumah.. jadi masing masing gumbira laa bila dapat keluar rumah.. mula mula ok lagi main kat depan rumah jer.. bila aku leka sikit diorang dah lepas ke taman depan rumah aku tu.. tak jauh pun.. 10 langkah aku sampai laa ke taman mainan tu... yerr jer aku sepuluh langkah.. ala lebih kurang laa..

Masing masing punya laa suka main kat taman tu.. main gelongsor sendiri.. main lari lari... baik punya!! yang bestnya.. masing masing tak pakai selipar.. termasuk laa abah dia.. hehehe.. tak sempat.. nak tengok diorang main mana leh tinggal.. hermmm sakan laa dorang main... agak agak dah penat jer.. aku pun ajak dorang ehh angkat dorang masuk.. kalau ajak kompom tak mau masuk lagi... Basuh kaki dorang lepas tu buatkan susu lepas tu paksa dorang tidur.. hehehe.. tu yang boleh update blog nih.. kalau tak jangan harap.... huhuhuhu....

Oklah korang tu jer aktiviti aku dan anak anak hari nih.. boring kan! huhuhu.. nanti cerita lagi.. daa...


Ni gambar diorang main tak taman semalam... kawan aku Aunt Nurul datang melawat Amrafahan.. Gambar hari ni tak dan nak amik sebab henpon tengah cas.. Untuk pengetahuan korang.. baju tidur dorang nih dah kecik.. aku main sebat jer kat almari tu.. pastu pakaikan kat dorang.. huhuhu.. tu yang nampak pusat tu dengan bontot tu.. kekeke

Main terjun jer kat gelongsor nih

Naik ikut gelongsor ni tak nak ikut tangga

Auni Auni Auni suka main gelongsor! Kat taska dorang ada gelongsor kecil jadi diorang suka main kat situ!




Aksi tengah menggelengkan kepala oleh AF

Lepas tu AN sambung pulak!

AF sambung lagi!!

Haa nampak rumah kat belakang tu? Rumah aku yang tepi tu  laa..

Main dengan Aunt Nurul

Peace!!

8 ulasan:

noraim berkata...

comel nya auni auni auni neh! geram tgk. hihi.

ibu qaleesya berkata...

memasing pakai baju tido lagik.. hehehe,,, best la diorang taman tepi rumah.. boleh main hari2 ngan abh die

nyanyisunyi berkata...

akak baru tahu ni kembar 3...kembar 2 pun dah letih melayan apatah lagi kembar 3 ni....tahniah dapat juga menjaga mereka.

aizamia3 berkata...

waa weeee... bestnye..

Roza Ami Nanomiya berkata...

bagus gak ada pasangan kembar. leh jadi kawan sepermainan. hehe

conangirlz berkata...

auni auni auni dh besa ea pakai bju y x same patern n warna?huhuhu..

Huszaini berkata...

noraim: terima kasih Anugerah Allah

ibu Q: huhuhu.. kurus abah dia..

nyanyi: terima kasih kak! mana der letih biasa jer... think positif! hehehe

aizamia: ehehe terima kasih

RAN: tu laa pasal.. ko bila lagi? hehehe

conan: kaler tu jer yg ada... hehehe ehhh ni hadiah dari orang kot.. adoi tak ingat dah sapa beri. maaf yer pemberi.. mama ingat.. abah fail banyak!

AzharAzfar berkata...

alalalalala...comelnye...xmandi pn xperla jnji dpt main

exabytes unlimited