Selasa, 15 Mac 2011

Jenazah abah izz selamat dikebumikan

Selepas aku dapat tau, yang jenazah arwah akan dikebumikan di USJ, Subang, aku call member-member lain untuk pergi melawat jenazah.

Selepas maghrib, kami bertolak dari Putrajaya ke Masjid Al Falah USJ, Subang. Sampai di sana, kami solat Isyak dahulu. Selepas itu kami tunggu jenazah arwah sampai. Jenazah tiba di perkarangan masjid jam 10.45 malam dari Terengganu. Sempat berjumpa dengan abang kandung arwah, bersalaman dan bertanya khabar.

Selepas itu arwah dimandikan dan dikafankan. Selesai semuanya dalam pukul 12.00 tengah malam. Selepas itu kami sahabat-sahabat arwah bersama keluarga arwah, menyembahyangkan jenazah.


Selepas itu, jenazah arwah dibawa ke Tanah Perkuburan Seksyen 23 USJ dan dikebumikan di sana. Selesai kerja-kerja mengebumikan jenazah lebih kurang pukul 12.50 tengah malam.

Selepas itu dibacakan talkin. Rasa insaf dan kerdil diri ini dirasai.. Sesungguh bila-bila masa kita boleh dipanggil oleh Nya, entah besok entah sebentar lagi... tiada siapa yang mengetahui, hanya Allah yang Maha Tahu.

Semasa menunggu jenazah arwah dimandikan, ku lihat isteri arwah sangat tabah orangnya, sambil memujuk anaknya yang menangis, Mungkin anak kecil itu memahami bahawa abahnya telah tiada. Anak-anak arwah masih kecil, yang sulung perempuan 8 tahun, kedua maybe berumur 4 ke 5 tahun, yang ketiga maybe 2 ke 3 tahun, yang kecil rasanya berusia sembilan bulan, sayu hati ini bila mengenang anak-anak arwah. Macam mana la kalau terjadi pada aku? Aku pun tak tahu... siapa nak jaga anak-anak aku? isteri aku macam mana nanti? Ya Allah... diluar jangkaan hambaMu ini.. Hanya mampu berdoa yang terbaik untuk keluarga kita.. (Maafkan aku jika tersalah info, harap dapat beritau, supaya aku dapat betulkan)

Kepada keluarga arwah, terutama isteri, walaupun ujian ini berat pada puan, harap puan dapat tabahkan hati, kuatkan semangat untuk harungi dugaan hidup ini demi anak-anak puan. Moga roh arwah suami puan, Nasir Bin Ismail ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan solehah... Amin...

Anak-anak arwah Nasir.
Dipinjam dari FB arwah Nasir

Marilah kita sama-sama sedekahkan Al Fatihah untuk sahabat aku arwah Nasir Bin Ismail

Cerita sebelumnya

9 ulasan:

Mat Gebu berkata...

Hmmm. al-fatihah untuk arwah, salam takziah untuk isteri dan anak2 arwah dan syukur alhamdulillah sebab proses pengkebumian semuanya berjalan dengan lancar.

Mama Kembar 3 berkata...

sayu memikirkan isteri & anak anak arwah...especially anak anak masih kecil. Moga Allah lindungi mereka sekeluarga & Al-Fatihah untuk arwah.

hesalin berkata...

Al Fatihah buat arwah nasir semoga beliau ditempatkan bersama orang2 yang beriman... sayu dan sedih bila mengenangkan anak2 kecil yang kehilangan seseorang..tak dapat dibayangkan bila anak kita mencari2 di mana kita berada.

mamaelly berkata...

Al Fatihah..semoga rohnya ditempatkan bersama2 orang yang beriman.aminnn

ermm sedihnye tgk muka anak2 arwah tu...

munna berkata...

Al-fatihah buat arwah... sayu je tgk gambar2 anak arwah.. teringat dekat anak buah munna yg baru juga kehilangan ayah mereka feb lalu

♥sophie♥ berkata...

alfatihah

Huszaini berkata...

Moga rohnya tenang dan ditempatkan dikalangan orang beriman. Terima kasih pada semua yang sudi bersedekah al fatihah untuk arwah

zahirian berkata...

moga anak-anak dan isteri arwah abah izz..tabah..asyik nak mengalir je air mata bila terkenang anak-anak dia yg masih kecil..al fatihah untuk abah izz..moga tenang dia di sana..

Huszaini berkata...

zahirian: Isteri beliau sangat tabah bila saya tengok dia... InsyaAllah...

exabytes unlimited