Isnin, 31 Januari 2011

Tenggelamnya Kota Tinggi!!

Hari ini Kota Tinggi naik air lagi... harap-harap tak macam tahun 2006 dulu... Semua orang fobia...
Hujan tak berhenti-henti dari hari tu.. Tadi tengahari tolong kawan mak aku pindahkan barang rumah dia... Dulu masa banjir besar air naik sampai tingkat 1... habis barang-barang dia... Sekarang Cik Lin fobia... InsyaAllah tahun ni banjir tak besar macam dulu... Kasihan pada mangsa banjir... Tapi rumah-rumah kat sebelah Sungai Kota Tinggi dah tenggelam sikit...

Tadi aku sempat pergi bandar Kota Tinggi ambil gambar banjir.. Tapi parking kereta jauh... mana laa tau tiba-tiba air pasang besar... jenuh nak alihkan kereta..

Sempat laa aku meredah banjir... Lepas tu beli KFC sebelum KFC tenggelam.. huhuhuhu...

Aku ada ambil banyak gambar tapi file besar-besar.. so aku upload sekeping dua jer... kat sini guna berukben lambat giler!! Nanti aku dah balik Putrajaya aku nak upload banyak-banyak! guna unifi cepat sikit!

Dah macam wartawan tak rasmi lak aku nih! Hehehe

Depan KFC: Air Naik di Dataran Kota jam 3 petang tadi

Pandangan dari Hotel Mayress

5 ulasan:

Edura Hanum berkata...

hope kejadian 2006 xberulang kembali.
teringat time tue sy join bakti siswa di sini membantu mangsa2 banjir..ermmm menyaksikan kerosakan yang teruk di kota tinggi betul2 menginsafkan diri dengan kesan2 daripada banjir tue.

Huszaini berkata...

Saya pun berharap tak berulang kembali...

deAnza-wAnda berkata...

harap x berulang lagi lah.... baru plan nak pegi desaru tapi dah cuaca x mengizinkan pulak..

logorithm berkata...

Kota Tinggi tenggelam lagik?

ch@ berkata...

owh myyy, kampungku. harus memberitahu orang kampung supaya tidak turun ke bandar.

exabytes unlimited