Jumaat, 8 Julai 2011

Sengalnya aku!!!

Waaa!!! Kenapa laaa aku tak terpikir dulu!!! Kan dah jadi sengal hari nih!!!

Macam nih.. duluu... lama dahh... tahun lepas kot.. motor aku rosak.. lepas tu hantar laa pegi repair.. Bila dah ok tu aku guna laa... Selang baper bulan lepas tu rosak lagi... rasanya awal tahun ni rosaknya.. Kejadian berlaku bila aku dengan Aqil naik motor on da way nak balik rumah.. tetiba tiba motor semput.. lepas tu mati... aahhh sudahh!!! nasib laaa dah dekat nak sampai rumah jadi takdelah jenuh nak tolak.. Bilalah rosak tu.. aku tensen laa.. baru repair dah rosak! Hadoihhh... Aku terus letak tepi motor tu.. jadi aku gunalah kereta sebagai kenderaan utama.. Konon konon malas laa nak repair motor tu.. bior jer... sampai laaa hari ni..

Setelah hampir setengah tahun ke lebih.. aku tak guna motor tu.. aku terniat laa nak repair untuk guna masa mula kat tempat kerja baru nanti.. aku pun minta tolong sama bank rakyat.. ehhh... kawan aku untuk membantu aku menolak motor aku itu ke bengkel.. Aku laa yang tolak pakai motor member aku, member aku tu yang kawal motor aku.. nasib laa bengkel tak jauh lebih kurang 5 km jer.. err... letih gak laa kaki aku menolaknya.. huhuhu..



Bila dah sampai bengkel tu.. aku cakap laa dengan mekanik tu.. Dik, motor tak boleh start.. motor ni dah lama tak hidup dah.. lebih 3 bulan nih.. lepas tu budak tu pun cek.. dia cek plug ok.. lepas tu dia cek karburator macam takde minyak.. bila cek tangki.. petrol kering.. aku pun cakap laa maybe sebab lama dah aku letak tepi tu yang minyak dia kering tu.. dia kata.. takk.. petrol tak kering kalau tak guna lama pun.. so, aku malas betah la.. agaknya laa kot.. tapi masa rosak dulu tu. petrol tu aku rasa ada jer masa aku tengok meter tu.. sedapkan hati, bocor kot.. tu yang kering tu.. maklumlah dah setengah tahun tak hidup.. aku bergumam sendiri.. (perhh!! bahasa sastera ko! tapi sekolah dulu tak amik sastera pun!!) Masa tu aku cakap dengan member aku, helmi, kalau mekanik ni isi minyak ni boleh hidup memang aku ni sengal laa.. kenapa laa aku tak isi minyak dulu.. ni kes terlalu yakin ada minyak lagi laa ni sebab tengok kat meter.. tak tengok kat tangki...

Lepas tu mekanik tu tambah laa petrol.. elok dia tambah jer dia setat motor.. perghh!! Broomm broomm!!! terus hidupp!!! arghhh!!! Memang aku sengal!! hampagass!! Bila dah macam tu.. aku geleng geleng kepala laa tak boleh terima hakikat yang aku tak cek tangki petrol tu dulu masa mula mula aku ingat rosak tu.. arghhhh!! Sebelum sebelum ni taklaa aku sengal cam tuh.. hadoiihh.. mungkin sebab terlalu memikirkan kehidupan anak anak kot! kekekeke alasaannn!!!!

Bila dah boleh setat tu.. aku suruh laa mekanik tu tukar minyak hitam tukar bateri tarik rantai motor... huhuhu.. hadoiihh... hampehnya rasa masa tuh!!! Bila dah siap pastu bayor.. pergi makan kejap.. meratapi kesengalan jap.. lepas tu terus merempit pergi isi minyak full tank!! arghh!!

Moral dari kejadian.. kalau motor tu mati tiba tiba cuba cek tangki petrol tu dulu.. ada ke tak petrol.. jangan 100% percayakan meter petrol tu.. nanti jadi sengal gak cam aku!!! ciss cisss cissss cisssssss!!! masih tak berpuas hati lagi nih!!! ciissssssssssss!!!!!!

4 ulasan:

Sky0ne berkata...

ni mesti sebab berangan lebih ni...hihi

azwaimran berkata...

lawak la..hahhaa..sory nak gelak jgk..cam my husband jgk la,pg2 nak g keje check tangki dulu,takut kering,kalo kering siap la kena khutbah dgn i..nape x isi smlm,nape skang baru nak check,nape..nape bla bla bla..hehe..pastu dah kurang dah kejadian camtu..hehee..

hanyzaini berkata...

mm..nak bebel ke nak gelak ni..mm..jap nak pk...mmm...mmmm...

Sharifah Nadzarah berkata...

nak gelakkan jugak laaa..huahuahuakakakakakaka..(adeh sgt x sopanya ibu ini) jgn mare abah auni3..

exabytes unlimited