Turunnya Bala..

Banyak antara tanda-tanda akhir zaman nih dah keluar, antara sebab sebab turunnya bala juga dah banyak kelihatan, tak payah tengok kat negara luar, kat negara kita pun dah banyak... Moga kita sentiasa dilindungiNya.. InsyaAllah

Antara tanda-tanda tersebut:-
  1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang-orang tertentu sahaja
  2. Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan
  3. Zakat dijadikan hutang
  4. Suami memperturutkan kehendak isteri
  5. Anak derhaka terhadap ibunya sedangkan ia berbaik dengan kawannya
  6. Anak suka menjauhkan diri daripada ayahnya
  7. Suara sudah ditinggikan di dalam masjid
  8. Yang menjadi ketua suatu kaum adalah orang yang terhina antara mereka
  9. Seseorang dimuliakan kerana ditakuti akan kejahatanya
  10. Khamar (arak) sudah diminum di merata tempat
  11. Kain sutera banyak dipakai kaum lelaki
  12. Para artis disanjung-sanjung
  13. Muzik banyak dimainkan
  14. Generasi akhir umat ini menghina (menyalahkan) generasi pertama (sahabat)
Maksud Hadis Riwayat At-Tarmizi

Aku terbaca ni didalam surau di Jusco Balakong, tertarik dengan gambar masjid yang tak terjejas oleh tsunami, moga kita mendapat iktibar dari tanda-tanda ini.. Amin..


Ulasan

Farhana Jafri berkata…
sume pon dh jadi kt negara kita.. smoga kita brubah ke arah yg diredhai sblum bala Allah dtg sedarkan kita :)

jemput singgah ANASAURUS :)
nice blog :) comelnye baby2 kat atas tuu^^
As salam & salam perkenalan dari BSB. nice blog saya follow.
lady dayana. berkata…
harap kita sentiasa dilindungi Allah. memang macam2 dah jadi belakangan ni.

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Nak bawa apa yer untuk Berkelah dengan geng kembar nanti!