Jumaat, 15 April 2011

Alhamdullillah kena saman!

AF jalan nak ke taska

Pagi tadi aku hantar Auni Auni Auni ke taska seperti biasa laa... Hari ini AMRAFAHAN cantik sangat sebab Mama pakaikan baju raya tahun lepas, dulu masa pakai macam besar sangat, tapi hari ni nampak ok dah! Comel jer...

Lepas hantar diorang ke taska, Abang Aqil dan Mama pun sampai, sebab tadi masa hantar Mama, Aqil ikut sekali, tapi tak sempat ambil gambar dia. Si abang lagi best, bangun tidur, lepas tu salin pampers lepas tu terus  nak pakai baju melayu, siap sampin lagi... apa daa... jadi mama layan  jerlah... hehehe


Lepas aku hantar diorang ke taska, aku singgah kafe depan taska tu nak beli sarapan, keluar jer dari kafe tu nampak seorang polis  trafik di kereta aku.. alamakk!!! kena saman laa ni hatiku berkata!! huhuhuh.. konon-konon nak lari nak minta excuse laa.. hampehh.. tak sempat... polis tu dah  blah naik moto dia...

Lalu dengan hati yang gembira teramat sangat!  Aku pun pergi ke kereta amik surat saman tu.. huhuhu... yang aku ingat aku kena kesalahan no.. 1, pasal lalulintas apa tah...

Errmm.... dengan hati yang girang pula!! Aku tuju terus ke IPD putrajaya cawangan  trafik... nak bayar saman nih!! kot kot laa boleh dikecualikan hati kecil ku berdoa.. hehehe... tak payah bayar saman...

Sampai jer sana, selisih laa dengan seorang abang polis nih, beritau laa aku baru kena saman, nak buat rayuan, dia beritau laa kat mana nak buat rayuan..

Aku dengan tenang masuk ke tempat bayar saman tu, tanya kat kaunter.. baru nak buka mulut nih.. masa tu takde siapa-siapa pun.. aku sensorang jer...  "cik sila ambil nombor yer" aahhh.. terbantut niat ku nak tanya... aku pun dengan patuh dan jujur nya pergi ambil nombor... hangiin jer.. ehh tak... sejuk jer hati sebab nak tanya pun tak sempat dah  kena suruh ambil nombor.. padahal bukan ada orang lain pun... heeee....

Lepas ambil nombor tu aku pun tanyaa.. nak buat rayuan boleh?  ehh kita tak terima rayuan dah... ohh!! luluh hatiku bila mendengarkan jawapan polis itu...

Lepas nombor aku dipanggil, kerani kaunter tu kata, ni belum key in lagi ni, kalau ikut sini saman cik kena RM150 niih.. takpe saya key in kesalahan no. 2 kena RM50.. Alhamdullillah.. lega aku.. kalau walaupun kena saman, tapi taklah kena bayar RM150, kena bayar RM50 jer...

Sebab tu aku bersyukur sebab kena saman, jadi kesimpulannya, bila kena saman tu, cuba-cubalah terus pergi  bayar, kot-kot boleh dapat murah.. walaupun kena bayar, tapi sekurang-kurangnya tak banyak...

Sekian cerita aku pagi nih.. :) Selamat bayar saman!

Dua orang muka boring sebab kena naik stroller, tak larat abah nak kejar nak oi! huhuhu

11 ulasan:

Suliana berkata...

sedih je muka auni abah dia kena saman :-)

asyrafNAKjadiLEBIHbaik berkata...

bila bukak je blog ni
mesti azam nak berumah tangga kau refresh balek....hahhaa

2 org kene ikat dgn stroller
sorng lagi tu tak kene kenape?
aCap
ke blogku

mamaelly berkata...

hihihi sila kenalkan auni dari kiri mamaelly..hihih tetap tak leh cam..

selamat membayar saman ye abg huszaini..


p/s : walaupun tak ada orang..no memang tetap kene amek utk report kaunter ye..(tolong jawab sbb saya orang kaunter..hihi )

asyrafNAKjadiLEBIHbaik berkata...

ade error kat my previuos comment

*bila bukak je blog ni
mesti azam nak berumah tangga aku refresh balek....hahhaa

2 org kene ikat dgn stroller
sorng lagi tu tak kene kenape?
aCap

MamaFarhan berkata...

ala... sian jer tgk auni 2 org tu...

Izan Ishak berkata...

siannya abah auni3 kena saman. tp takpe at least dah kurang 100. lain kali hati2 ye bro~

comellah sesangat auni3 pakai baju kurung tuh~

Huszaini berkata...

suliana: masa ni tak kena saman lagik.. sedih sebab tak dapat jalan sendiri

acap: sila kawin cepat2! best woo kawin!! hehehehe

mamaelly: err.. kadang2 abah dia pun camtu.. lagi laa dalam gambar huhuhuh

mamafarhan: biasanya dorang jalan kaki sendiri pergi taska... tapi kali ni kena ikat sebab tak larat nak kejar hehehe

izan: tq izan! baikkk saya akan lebih hati2 huhuhu

chinta... berkata...

ala2 comel nye auni ni...tp x dapat beza auni yang mana satu..semua sama...hehhe cian abah auni kena saman kan...xpe2 sekurang2nya dapat murah..kena saman kat mana abah auni ni??

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

as salam, comel nyer auni3 nieee...

Aku Ibu Muda berkata...

gerammmm tengok auni3 pakai baju kurung comelll....

auni saya tak suka pakai baju kurung...huhuuu

arianaarisya berkata...

:) alahai...comelnya pakai baju kurung...3 orang plak tu...i tau kenapa auni tak duk dalam stroller.. sebab maclaren techno hanya for twin je..triplet takde setakat ni..kan..kan..

exabytes unlimited