Auni Faqihah dah dapat kaki!

Assalammualaikum dan salam sejahtera... cewahh cam baca berita kat sinar fm pula! kekeke

Putrajaya: Pada hari ini 9 Jan 2011
Salah seorang anak kembar pasangan Huszaini dan Noorhany sudah dapat kaki!
Berita selanjutnya selepas ini..
Tajuk berita seterusnya...
Kembar tiga dapat bantal cantik!

Berita penuh...
Salah seorang anak kembar pasangan Huszaini dan Noorhany sudah dapat kaki. Hari ini En. Huszaini telah pergi bekerja di Shah Alam. Setelah pulang dari tempat kerja kira-kira jam 3 petang, dia dikhabarkan dengan berita gembira oleh isterinya bahawa anak kembarnya yang pertama iaitu Auni Faqihah sudah boleh berjalan. AF sejak lahir memang sudah ada kaki, jadi dia tidak dapat kaki lagi. Cukuplah 2 kaki itu.. tak mau lebih-lebih. Nanti macam sotong pula. Auni Faqihah sekarang ini tengah mabuk berjalan.. dia tidak minum arak tapi dia mabuk.. maksud saya, dia suka berjalan dari merangkak hatta di atas tangga waima di atas tilam pun AF berjalan. Dia suka berjalan sejak mendapat rentak yang pertamanya. Untuk maklumat lanjut sila layari di sini. Sekarang AF tidak menoleh ke belakang lagi dan terus berjalan.. Jika dia menoleh ke belakang dia akan terlanggar meja atau benda yang berada dihadapannya semasa berjalan... Berikut adalah temubual antara saya dan En. Huszaini ayah kepada adik AF.

Pembaca Berita (Korang la kan! Sapa lagi): Apa perasaan Encik bila mendapat tahu anak encik AF sudah pandai berjalan?
Huszaini: Perasaan saya sangat lapar.. ehh... gembira... sebab saya akan menjadi kurus selepas ini, dijangkakan saya akan mengejar dia dan abang dia di pusat membeli belah....

PB: (Ada kaitan ke? Bengong dia nih! Agaknya sebab tergolek hari tak baik lagi kot!) Err.. ok ok.. Encik.. Apa tindakan encik selanjutnya selepas ini untuk 2 lagi anak kembar encik itu?
H: Saya akan bertindak mengikut maklumat.. ehh.. macam sinar fm pula! hehehe... Tindakan saya cuma er... saya akan terus memerhatikan 2 lagi anak saya tu bila dia orang nak berjalan sebab bila diorang berjalan eksersais saya berganda 4! termasuk abang dia si Aqil. Sekarang ni saya selalu mengangkat berat... Tengok kepada keadaan.. Jika ketiga-tiga anak saya menangis dalam bilik, saya akan mengangkat ke tiga-tiga turun ke bawah, berat keseluruhan lebih kurang 25 kilogram. Jika si Aqil minta dukung saya akan angkat juga... beratnya lebih kurang 13 kilogram.. So sekarang nih lengan saya dah hampir berotot.. maka target saya akan tercapai dengan aktiviti seperti ni..

PB: Err....  err.... takpelah encik Huszaini.... terima kasih yer...Tahniah kepada adik Auni Faqihah... Moga anak kembar En. Huszaini akan boleh berjalan dengan cepat.. (Hampeh! Aku tanya lain dia jawab lain! Bengong!!)
H: Err.. encik pembaca berita... tak kan 2 soalan jer kot? Macam mana saya nak popular kalau macam nih!!


PB: (Hiyahh!! Dusyum! dusyum!! dish! pang!! Kapoww!!! Bang! Bang!!) Huh. amik ko!!

En Huszaini ditemui tertidur di tepi longkang rumahnya akibat terlalu mengantuk... lapor wartawan di tempat kejadian... (Hahahha padan muka! Nak glamor konon! Muka macam Akashah! Ada hati nak glamor puii!!)

Begitulah tadi temubual antara saya dan Encik Huszaini.. Berita seterusnya...

Kembar tiga dapat bantal cantik...
(Kringg!!!) Ya pendengar er.. pembaca sekalian! Kita akan sambung berita kita nanti.. dah loceng! Waktu rehat maa... Bye...

Haa.. nilah budaknya yang dah pandai berjalan tu..



Terror tak! terro tak!! heehehe

Alamak! Jatuh pula!

OOp!!!




**Nota kaki abah
Saya tak ajar anak kembar saya guna walker sebab si Abang pun tak guna walker... Biar dia orang besar dan pandai sendiri... :)

Ulasan

ADEEYA berkata…
awww, sho tiuttt :D lagi dua ?
kak Erna berkata…
comel je..baru pandai jalan..
suka tengok gambar header..sangat comel..
Shaofie berkata…
wah. dah dapat kaki yeaa. habislah satu rumah dia bersihkan nanti. hehehe
||aLeaSaRa|| berkata…
betul tu jgn pakai walker..nanti kaki anak jadi malas nk bergerak sdri.lps ni bro+sis bertambah kuruslah...lth tau anak dh pandai jln semua nk dicapainya.hati2 alihkan wayar jgn sampai anak dpt tarik,elakkan pakai alas meja yg labuh.
MY HEART berkata…
Comelnyer... ^_^

salam kenal...
Huszaini berkata…
Adeeya: tq.. lagi 2 kaming sunn!!

KE: tq! :)

Shaofie: Haah terima kasih tulun kemas hehehe!

alea: tq atas nasihat tu! :)

mH: tq! salam balik!! :)
de' Elle Norizi berkata…
da bpe umur Auni,Auni & Auni ye?
Alhamdulillah da jalan Auni sulong, rasa gembira sangat kan..Luna bole bjalan lancar umur 14bulan,sgt lewat,hinggakan sangat risau..
puan nina berkata…
best la die da bole jalan...abah akan kurus nnt..hehe

tq da vote kite ye
MamaFarhan berkata…
AF dh berjalan.... :)
pasni mama ngan ayah AF kurus la... hehehehhe (^ ___ ^)
Huszaini berkata…
Pn Nina & Mama Farhan: Amin.. minta2 laa boleh kuruss!!! huhhu
Huszaini berkata…
DEN: umur diorang setahun 2 bulan. InsyaAllah cepat atau lambat anak tu mesti boleh punya ikut step2 skil pembesaran baby.. kena sabo jer lah yer! :)

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Nak bawa apa yer untuk Berkelah dengan geng kembar nanti!