Bodoh Bangang Bahlul Bongok Takde Akal punya orang!!

SILA SOKONG KEMPEN KAMI PRIHATIN

Kami Prihatin
Gambar ni aku terpaksa crop gambar bayi ni, aku tak sanggup tengok! Sedih! Nanti aku nangis!! Huhuhu

*********************************************
Haa... kan dah menyumpah memaki aku nih!!!

Tadi aku tengok TV3 Berita jam 1.30 pm, ada berita pasal pembuangan bayi lagi.. buang dalam kotak lengkap berpakaian lagi!

Hadoii yaii!! Manusia nih!! Kenapalah BODOH SANGAT! BABI pun tak perangai macam kau ni!!

Marah aku dengan species macam nih!!! BINGAI!!!

Kan manusia juga tu yang kau buang! Anak kau lagi!!! Apa benda yang kau fikir ni! Masa buat dulu tau seronok  jer!! Lepas tu lepas tangan! Tak pasal-pasal jadi PEMBUNUH!!!!

Aku sensitif betul pasal buang bayi nih... Orang lain punya susah nak dapat anak.. sanggup ambil anak angkat, beli anak pun ada!!

Kau pula senang-senang jer buang anak!! BODOH!!

Kat luar sana tu punya ramai sanggup ambil anak tu sebagai anak angkat!

Dah lah!! Jangan buat macam tu lagi! Balik ke pangkal jalan...

Akhir kata...

FIKIR DULU SEBELUM BUANG!!

ehh.. nih macam tagline recycle punya iklan jer... ahh... aku rasa relevan dengan entri aku kali nih... :)



***Nota kaki Abah
Maafkan aku kerana berbahasa macam nih! Baru puas hati aku nih! Walaupun apa yang aku buat tak dapat hidupkan balik bayi yang dah pergi itu... 
Aku suka budak-budak.... aku sayang anak-anak aku... sejuk hati aku kalau tengok dia orang.... Moga keluarga aku dan kau orang semua dijauhkan dari perkara macam ni! Amin... 

Ulasan

Makbed berkata…
saya pun emo. nantikan entri aamarah saye. hahahahahhaha
Mama Kembar 3 berkata…
setuju 100%. Org lain susah payah nak dpt anak, yg dah dapat pi buang/bunuh plak. Kalau tamo sgt pun, bagi laa kat org yg nak anak.
Sue berkata…
betul tu. yg peliknya, sepanjang mengandungkan anak tu dia tak terasa ke perasaan sayang pd anak tu? tak rasa bahagia ke bila ada benda bernyawa dalam perut dok tendang sana sini smpai tersenget2 dan terbonjol2 perut? *masa taip ni baby dlm perut terus tendang2, rasa heaven sgt2*

kot ye pon jgn la dibuang. kesiann budak kecik tak berdosa tu. erm lagi satu yg peliknya, masa nak beranakkan tu takde rasa keinsafan ke? senang pulak diorang ni beranak ekkk.. ishh jauhi lahh benda2 begini dr terjadi pada keluarga kita.
n!da berkata…
bukan pikir dlu sblm buang.
'before' tu lagi da kene pikir da.

pkir dlu sblm maen. bengong.
Cik Jue berkata…
jue pun sama pantang betul kalau dengar pasal kes buang bayi..memang tak de kepala otok yang buat...
yaya_flanella berkata…
sayu je kan kalau tengok baby2 yang kena buang ni semua.. haih.
btw, ibu yang mengandung anak luar nikah, diorang senang beranak dan xsakit sangat sebab dosa diorang tak gugur time beranak macam ibu mengandung yang lain. tp jangan lah sampai membuang.. nak buang anak kucing pun tak sampai hati kot.. hurm..
Mat Ganu berkata…
dunia akhir zaman...
LyNn'Azlina berkata…
entahlah...dunia...dunia...

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Nak bawa apa yer untuk Berkelah dengan geng kembar nanti!