Khamis, 28 Julai 2011

Abah... kita rindu pada abah...

Semalam (27/7/11) adalah hari lahir arwah abah aku yang ke 62.. patutlah aku rasa ada sesuatu yang kena.. seperti aku lupa sesuatu... maafkan zaini, abah... walaupun sudah dua tahun lebih abah pergi tinggalkan kami, kenangan bersama abah tidak kita lupakan... Kita ingat setiap kenangan dengan abah walaupun kita tak selalu disamping abah...

Abah, walaupun kita jarang berjumpa selepas kita berhijrah ke sini, abah tetap dalam ingatan kita.. kita rindu abah setiap hari... hampir setiap hari kita doakan untuk abah mak dan adik beradik yang lain... sedekahkan al fatihah untuk abah... kadang kadang lupa juga! huhuhuhu... bukan sengaja... terlupa... huhuhuhu

Moga abah ditempatkan dikalangan orang yang beriman disana... InsyaAllah... ditempatkan disyurga yang paling tinggi! dekat disisi Nya... InsyaAllah Amin...

Al Fatihah untuk Allahyarham Hj Haron Bin Mohd Khalid... Al Fatihah...

8 ulasan:

Makbed berkata...

al-Fatihah

Huszaini berkata...

terima kasih Makbed!

Kakzakie berkata...

Khususan ila ruhi Hj Haron bin Mohd Khalid, al-fatihah...

Sharifah Nadzarah berkata...

tetiba rasa sayu plak baca n3 abah auni3 hari ni.
teringat jugak sy kat arwah abah sy.
alfatihah utk kedua2nya..

:|: TinTa Kibod :|: berkata...

Al-Fatihah..
kite pun rindu arwah abah kite...huhu...

::Singgah Selalu Yer::

Huszaini berkata...

terima kasih semua... moga insan yang kita sayangi yang telah pergi meninggalkan kita, di tempatkan di syurga yang paling tinggi di sisi Nya.. InsyaAllah

cik rama-rama berkata...

al-fatihah..

cdah berkata...

sy kongsi kisah ni...amik kt blog membe...doa anak anak lah yg paling mujarab untuk ibu dan ayah kat dalam sana .. dia sentiasa tunggu doa dari anak anaknya sebab terus sampai pada dia.. ade ustaz cerita , ada seorang Imam, ada bermimpi pada satu malam...


dalam sebuah perkampungan ni ramai sangat orang.. semua orang tengah mengutip ngutip benda.. Imam tu ternampak seorang pakcik ni baring relax je tak mengutip macam orang lain.. maka nya, Imam pon tanya pada pakcik tu,


Imam: pakcik, kenapa mereka semua mengutip ngutip dan pakcik pulak hanya berbaring?
Pakcik: pakcik tak perlu mengutip sebab anak pakcik selalu doakan pakcik.. pakcik tak payah susah susah macam diorang semua..
Imam: siapa anak pakcik?
Pakcik: dia kerja di pasar, ada di depan pintu pasar..


lepas terjaga, Imam tu terus pergi pasar pagi nya.. dia tengok memang betul ada seorang pemuda ni sentiasa baca Al-Quran sementara tunggu kalau ada customer.. lepas beberapa lama, Imam ni mimpi lagi pasal pakcik tua tu.. Tapi kali ni, pakcik tu sedang mengutip macam orang lain jugak.. Imam pun tanya,


Imam: kenapa pakcik turut mengutip macam orang lain?
Pakcik: sebab anak pakcik dah meninggal, tak ada orang lain yg doakan pakcik.. pakcik terpaksa mengutip macam orang lain..


Bila Imam terjaga, dia terus pergi ke pasar dan betul lah kata pakcik tu, memang dah tak ada orang keje kat depan pintu pasar tu..


so,kte conclude kat sini, yg org tu semua dalam mimpi Imam tu, semua dekat perkampungan diorang, dekat alam diorang.. semua dah meninggal.. diorang semua mengutip doa doa yg semua orang bagi.. kan selalu kita baca doa, 'untuk muslimin muslimat yg telah meninggal dunia' kan? kite tak specifickan pada sesiapa jadinya, doa tu lah yg diorang semua rebutkan.. So kalau ada doa dari anak anak kan terus sampai pada arwah, tak gitu? :) so, 'kite tak nak tengok ayah ibu kutip kutip kan? so anak anak mesti selalu ingat doa untuk ibu da n ayah'.. InsyaAllah! :')

exabytes unlimited