Cadangan aku jer nih..

Ini hanyalah pendapat peribadi aku.. kalau tak setuju pun tak pe.. Terpulang pada masing-masing sebab blog masing-masing yang empunya..

Ini bukan teguran, cuma cadangan dari aku jer.. Aku rasa laa.. para pemblog (ganti nama pada blogger boleh? cakap melayunya hehe..) ...

1. Remove word verification (WV) tu pada ruang komen korang, tujuan WV ni untuk mengelakkan spam dari autobot yang ada kat alam maya nih, pada aku senang pada tukang komen nak komen, jadi tak perlu laa taip 2 3 kali WV nih... kadang-kadang orang jadi tensen dan malas nak komen sebab ada WV tu.. ada 2 3 kes yang aku pernah jumpa, dah lah kena taip WV lepas tu kena approval dari tuan punya blog... perhhh.. gila safety.. bagus-bagus.. tahniah yer sebab berjaya mengsekuritikan blog korang..

2. Meletakkan URL blog di id blogger korang, kadang-kadang diorang tak perasan ke tak tau yang id blog diorang takde URL blog diorang, jadi pada aku satu kerugian jika, korang tinggalkan jejak pada blog orang, tapi orang nak jejak balik korang tak boleh sebab takde URL blog kat id blogger korang.. rugi woo seorang pemblogwalking... kekeke...

3. Tinggalkan komen pada kotak komen, bukan pada shout box or else... sebenarnya komen pada kotak komen bersifat kekal selagi tuan punya blog tak remove atau korang sendiri yang remove. Kalau tinggalkan komen di shoutbox bersifat sementara lepas tu banyak iklan sangat... sebab tu aku dah remove shoutbox aku masa aku kena malware hari tu, mula-mula rasa rugi tak de shoutbox, tapi hati jadi senang sebab tak banyak iklan... mintak maaf yer... aku lebih rela baca iklan korang di kotak komen aku dari di shout box tu, dah laa kecik susah nak tengok.. huhuhu.. betul memang senang nak tinggalkan jejak di shout box, tapi ingatlah ianya bersifat sementara... Disamping itu korang boleh tolong menaikkan jumlah komen diorang.. tak rugi aku rasa..

4. Untuk pemilik template yang canggih manggih tu, kadang-kadang kotak komen tersorok disebalik template tu.. bila aku klik nak komen, tak keluar kotak komen tu.. Jadi aku cadangankan korang guna popup window komen... Senang sikit nak komen hehehe, jadi takdelah tersorok lagi..

Err.. rasanya tu jer kot yang aku perasan... Oklah... Err.. lupa pula nak beritau.. semua diatas tu boleh di set di tab setting korang di dashboard. Rajin-rajin laa godek yer..

Ni cadangan jer tau! Nak tanak buat ikut korang laa.. :)

Ulasan

Cikbintang berkata…
haah yg word verifications tu
wt agy mls nk komen act hee
~: nisa :~ berkata…
setujuu... eerrr... saya punya camne eh.... nak kena check balik ni....
Amak Kongsi berkata…
setuju, tp part word verification tu akan difikirkan.. hehehhe

jom dtg bc2 pasal kucing sy yg comel kt blog kaynisa
Axie04 berkata…
saya sangat setuju ngan sume komen anda tu
Mama Kembar Tiga berkata…
yg word verification tu agreed, kdg kdg buat malas nak komen. Tp kat shoutbox tu, mama suka blogs yg ada shoutbox. Sbb nya cam mama kat opis ni blogger applications kena block, so comment box pun tak leh bukak kalau pakai line internet opis. Ni on kan broadband baru leh tinggal komen. Tapi kdg kdg aii malas nak on broadband sbb slow melow, internet opis laju. So bila ada shoutbox, at least dpt laa gak tinggal kan jejak ;-)
Kasihku Abadi berkata…
saya pun setuju...yg nk buat URL blog tue camne..xpndai sikit la...jgn marah ek nk tnya jer
cik bintang: dulu masa buat blog, nak komen kat blog sendiri pun kena taip WV tu.. tensen jer.. kekeke

nisa: Haa.. check balik.. insyaAllah ok!

kaynisa: sila pikir yer hehe.. lagi elok buat poll kat blog tanya pelawat nak boh WV ke tak? baru kita tau kehendak pelawat macam mana

axie: terima kasih! hehehe

mk3: hehehe... mama, kat opis saya shoutbox kena block, fb kena block, twitter kena block, blog jer tak kena block.. hehehe... er... tapi fb lepas pukul 5 dia tak blog... alaa nak balik keje.. baper minit jer pun dapat belek fb tu..

kasih: ok mula2 cuba bukak kat sini

http://www.blogger.com/edit-profile.g
MasihaSulaimi berkata…
tq 4 de info...jom layan n3 baru sy tentang geng2 kembar...

http://twin-lover.blogspot.com/2011/04/geng2-kembarjom-layanzzzzz.html#more
Elly Emmy berkata…
Setuju.. Byk sgt halangan utk bg komen.. Terus terencat komen yg nak bg tu... Nak2 ternet plak lambat loading...emmm.... Pengsann...
faisal apardi berkata…
memang setuju..yang paling jemua kalau nak komen kena tulis word pulak..addduhhh..

sudah mengfollow blog ni..huhu

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Resepi Air Cocktail AMRAFAHAN!

Awekku bagi badan sebagai hadiah!!