Rabu, 25 Mei 2011

Cubaan menyelamatkan satu nyawa!

Tadi masa aku sampai opis, aku terserempak dengan satu makhluk Allah ni.. Terkulai layu tanpa diambil peduli oleh orang yang lalu lalang ditepinya.. Kasihan dia.. dibiarkan mati kekeringan...

Lalu aku dengan hati yang bertaman ni, cuba menyelematkan nyawa itu.. Tak sampai hati aku nak biarkan dia mati macam tu.. Aku cuba selamatkan dia dengan memberi harapan baru.. supaya dia dapat bernyawa kembali dan bernafas di bumi Allah nih..



Aku berharap usaha aku ni berjaya.. Moga harapan yang ku berikan pada dia dengan izin Allah dia dapat hidup kembali.. Aku nak jadi macam Najeeb seorang penternak kaktus yang berjaya! hehehe...

Hidup laa wahai pokok kaktus!! Moga dapat memberi oksigen kepada otakku ini yang selalu mengantuk dan tertidur siap berdengkur lagi di opis disebabkan kekurangan oksigen nih... hehehe...


Sebelum di rescue

Selepas di rescue.. guna tisu jer mana yang sempat.. mana nak carik tanah kat tingkat 6 nih! huhuhu

7 ulasan:

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! berkata...

pokok tu bukan boleh hidup dlm air jer ker?

Huszaini berkata...

err.. ni pokok kaktus macam aloe vera tu.. asalnya dalam pasu dia ada tanah.. tapi tah mana tanah tu.. tinggal pokok jer.. saya amik pokok tu alihkan ke bekas ni sebab nak isi air supaya tak meleleh.. kalau pakai pasu asal dia ada lubang..

Izan Ishak berkata...

bagus2...moga pokok kaktus ni dpt hidup subur.

Huszaini berkata...

hehehe tq izan!! InsyaAllah

:|: TinTa Kibod :|: berkata...

nt dh berjaya dan subur kaktus tu tnjuk lg gmbar ye..

*entri baru Mencari pitih..

[n a j e e b] berkata...

wahahaha..! sabor je la.. kaktus ai hari tu dtg opis tgok 2 pasu tergolek kena sabotaj ngan bibik cleaner,.. ahaha! tp dia ckp kucing kot.. alahai...mana la ada kucing dlm opis Putrajaya ni..skrg smua dah berbunga (^_^)

ibu syafiq berkata...

wah!!!sungguh tulus hati awk!!!hehek...

exabytes unlimited