Rabu, 18 Mei 2011

Abah jaga AMRAFAHAN?

Tadi aku dapat mesej dari wife aku.. dia dah dalam perjalanan ke INTAN wilayah selatan kat Kluang, Johor. Dia pergi dengan budak opis dia untuk kursus pra kenaikan pangkat. Mudah-mudahan wife aku berjaya laa lalui kursus tu dan ada rezeki untuk naik pangkat... rezeki anak-anak jika dapat.. InsyaAllah Amin...

Haa... bila mama dah beroutstation, siapa nak jaga AMRAFAHAN? haa... sapa lagi?!! abah ni laa jaga... huhuhu... mama dah pesan macam-macam, basuh baju, basuh pinggan, kemas dapur lepas guna, lipat baju, kemas rumah... arghhh!!! banyaknya nak kena buat.. nak jaga AMRAFAHAN lagi.. boleh ke aaa?? dah lah mama pergi 3 hari 2 malam.. ermmm.. lama tuh...

Strategi aku mudah jer kot... ermm.. nak cerita ker.. tak payah lah.. rahsia dulu.. nanti mama baca, aku kena bebel.. kekeke...
Tapi bab jaga AMRAFAHAN ni aku dah terbayang-bayang dah nak kena buat apa.. ala.. bukan tak biasa pun.. biasa jer jaga diorang ni sorang-sorang.. takde hal lah!! cuma yang jadi masalah nihh bila nak bangun pagi... huhuhu... mau lambat pergi kerja ni... sebelum hantar diorang pergi taska nak kena mandikan dulu, lepas tu nak kena mekap mekap dulu.. lepas tu pakai baju pula..  dulu masa aku jaga diorang, masa mama balik kampung diorang kecil lagi.. tak boleh nak berjalan lagi.. sekarang nih dah pandai.. bila siapkan sorang nih... sorang lagi berlari ke sana, sorang lagi ke sini, si abang lain pula hal dia... lepas tu bila nak pakai pampers orang nih.. yang sorang ni buka pula pampers dia.. arghh!! dah pandai diorang sekarang nih!! muka selamba jer.. tak boleh nak marah.. kita pula yang ketawa tengok gelagat diorang...

Ermm... episod menjaga AMRAFAHAN ni bermula bila aku ambil diorang di taska balik kerja nanti.. ajak diorang lepas kedai mamak laa... huhuhu... lepas tu bagi makan, salin pampers, minum susu lepas tu tidur.. esok pula abah siapkan korang.. hahaha... plan baik punya nih!!! harap-harap diaorang malam ni takde yang demam ke apa laa... risau gak.. dah lah abah ni jenis tidur mati.. huhuhuhu....

Ermmm.. bagus juga aku tak ambil maid, sebab masa nilah aku nak merapatkan hubungan yang sedia rapat dengan anak-anak aku.. macam malam tadi AMRAFAHAN tidur keliling aku.. abang kat tangan kanan, AH kat kaki, AF dan AN kat bawah ketiak kiri hehehe... bahagianya rasa... lepas tu abah tidur tak ingat dunia.. sedar-sedar dah pagi... AFAHAN dah bangun... AMR tidur lagi.. ermm.. Auni Auni Auni dah laa jenis tidur awal lepas tu bangun awal kul 5 ke 5.30 pagi.. huhuhu... abah tidur lagi masa tuh.. huhuhu... 

Harap-harap 3 hari akan datang ni, dapat laa aku menjaga AMRAFAHAN dengan sempurna.. rumah tak tau lagi.. kekeke... InsyaAllah.. Amin...


9 ulasan:

MYA EL QAYREENA AZRYAN berkata...

semoga di murahkan laa rezeki wife tuuu...jauh tol kan kena kursus...kami nikh yang klu nak ke KL plak bercinta patah lagik klu kena peksa...pewww seksa jiwa...

Mama Kembar 3 berkata...

good luck abah! mmg mencabar tu nak jaga 4 org budak tecik sorang diri. take care wokeh. errr silap silap amrafahan yg jaga abah kot??? hehehe

Huszaini berkata...

MEQA: InsyaAllah terima kasih yer!

Mk3: hahaha tq mk3! agaknya boleh jadi macam tu kot! hehehe

CIKU berkata...

ciku baru dtg menjengah blog glamm ni..bagusla bapa mithali.
doktor kata AKU overweight

rokayah berkata...

all the best n good luck... abah boleh..

[n a j e e b] berkata...

nak tulun..nak tulun...tulun main ngan diorg je ...boley? ahahahaha!

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata...

moga murah rezeki wife....bro mesti boleh punya...

cik nUnU berkata...

buleh pengsan nih..*__^

Izan Ishak berkata...

mudah2an makin murah rezki bro sekeluarga.

jaga 4 org anak yg tgh aktif...mmg menguji kesabaran kan... yakin boleh!

exabytes unlimited