Selasa, 4 Disember 2012

Abang = Kak Long?!

Si Abang aka AMR kepada Auni Auni Auni nih seorang yang manja, ialah baru setahun duduk dengan Mama dan Abah tetiba dapat Adik, tapi Alhamdullillah dia dah boleh terima adik adik adik dia! Malah boleh cam lagi diorang! Abah jer selalu yang fail nak cam diorang! hahaha! Apa laa Abah nih!!

Cuma sekarang nih, si Abang kalau menangis, menangis macam kena dera jer! haaihss... padahal marah sikit jer.. tak pun usik sikit-sikit jer.. bila tang nangis tuh.. meraung-raung.. huwaa.. huwaaaaa huwaaa...tu belum Abah dengan Mama jadi tarzan lagi! hehehe...

Nak dijadikan kisah, pagi tadi, si Kakak, Angah dan Adik dah siap mandi pakai baju siap! Si Abang nih macam biasalah dia.. baru bangun pagi.. tergolek-golek kat tilam sambil menangis sebab Mama suruh bangun mandi... Dia nangis laa huwaa.. huwaa...huwaaa... lama-lama laa... Datang si Auni Auni Auni nih... usik si Abang... masa tu Abah pun baru bangun (kantoi! hehehe) mamai mamai lagi.. baru lepas pakaikan Auni Auni Auni seluar dan baju... Si Adik kata kat Abang "Eee.. tak malu pakai pampers! cam perempuan!" hehehe si Angah pun tiru adik cakap tapi dengan pelat dia laa... (sebelum-sebelum nih si Abang tidur tak pakai pampers, tapi bila dia malas nak bangun malam untuk kencing, asyik tilam basah jer.. jadi Mama suruh dia pakai pampers masa nak tidur! Jadi ada laa Mama usik Abang, Abang pakai pampers macam perempuan! (macam adik-adik dia laa!!) tu yang si Adik nyakat Abang macam tuh!!) Si Abang bila Adik cakap macam tu! Lagi laa meraung-raung!!!  Lepas tu boleh pula si Kakak ni cakap masa Abang tengah meraung tu.. "Macam Kak Long kan Abah! Macam Kak Long!" dengan muka comel senyum-senyum nyakat dia tuh... Haaa... bertambah meraunglah kawan tuh! hahaha Abah yang mula-mula macam tak berapa nak faham, tapi dapat tangkap apa yang kakak cakap tu lepas dia ulang cakap dua tiga kali! senyum sendiri Abah! Hahaha!! Si Abang kena sakat dengan Adik Adik Adik dia! Masa tengok muka Kakak tu memang nampak nakal jer! hehehe... Si Angah dengan Si Adik pun ikut apa Kakak cakap... memang meraung sakan laa si Abang tuh... Abah pun sakat sama! hahaha "Haah Kakak kan! Macam Kak Long kan!!!" hahaha

Si Abang dapat gelaran tu sebab masa sakat dia sebelum-sebelum nih.. dia suka sangat menangis.. kadang-kadang keluar air mata pun tak... meraung jer lebih! tu yang Mama cakap, kalau Abang menangis, Abang jadi Kak Long, jadi anak perempuan Abah yang besar sekali, kalau tak menangis jadi Abang... kadang-kadang guna sakat macam tu, boleh pun si Abang diam! hehehe... Anak-anak nih kadang-kadang kena guna reverse psikologi (ehh betul ke eja nih!?) baru ok!! Tapi kadang-kadang tak jadi juga!!

Dua minggu lepas kalau tak silap Abah, kami balik kampung Perak, jadi jumpalah sedara-mara ramai nih, si Abang nih jumpa laa sepupu-sepapat dia... Bila dah ramai-ramai tuh, Abah saja sakat si Abang, usik dia, peluk dia kuat-kuat, gusti dengan dia sambil cakap kat dia, "Abang! Nangislah macam Kak Long!" berulang kali Abah cakap sambil sakat dia! Hehehe... agaknya dia malu kot sepupu sepapat dia ada keliling dia, dia tahan tak menangis! Hehehe hai lah Abang! Macam-macam yer!

Abang, lain kali jangan nangis-nangis macam Kak Long tau! hehehe

4 ulasan:

Axie04 berkata...

huhuhu, comfirm comel bila si kakak n the gang menyakat si abang

Ros Anisza berkata...

comel!

Huszaini Haron berkata...

Haah! Masa tu memang comel si kakak!!

Huszaini Haron berkata...

RA, sapa comel? Si kakak ke Abah dia? Hahaha!!

exabytes unlimited