Jumaat, 3 Februari 2012

Tahu Takper!!!

Hari tu si Abang nak ikut sangat abah pergi surau solat maghrib. Mula-mula tu abah malas nak bawa nanti dia main-main lari-lari dalam surau tu. Atas motor abah dah pesan dah, jangan main-main, duduk belakang abah, solat tau! Si Abang pun angguk yer patuh laa tuh konon-kononnya!

Sampai-sampai surau orang dah mula solat. Abah pun cepat-cepat laa masuk saf. Kunci motor dan kunci rumah Abah letak atas lantai. Tengah solat tu tiba-tiba ada tangan tarik kunci tu... Lepas tu bunyi laa kunci tu kena baling-baling. Abah tak kusyuk nak solat, tiba-tiba kunci tu jatuh depan imam. Abang boleh agak laa dari bunyi jatuh tu sebab saf sebaris jer.. Lepas tu si Abang berlari depan abah amik kunci tu.. Nasib laa tak kena kepala imam... hadoi hai...

Bila lepas solat tu Abah ajak laa si Abang balik. Naik motor tu konon-konon marah laa dia..

Abah: Kenapa abang main kunci? Kan Abah dah cakap jangan main kunci..
Abang: (Diam jer sambil angguk angguk kepala)
Abah: Lain kali abah tak mau bawa abang pergi surau laa.. abang tak dengar cakap abah nih..
Abang: Alaaa abang nak ikut laa..
Abah: (Abah pun sambung membebel lagi tak ingat dah.. lepas tu keluar laa ayat) Haa.. Abang tau tak?!!
Abang: Haa.. tau takper!! kan abah kan!
Abah: (Mati kutu! Tak tau nak jawab apa! Erm... geleng kepala lepas tu terus diam)

Haa... nih kes Mama ajar cakap ayat nih laa... tahu takpe tahu takpe... Sudahnya abah lak yang terkena.. huhuhu... jawapan abang tak relevan langsung dengan bebelan abah masa tuh!! huhuhu



Masa nih motor abah rosak, pakai motor bengkel! Sebab tu abah nampak tak kurus dalam gambar nih! kekeke


6 ulasan:

YaYaNsMuM berkata...

hehe..tak reti lg ngn penggunaan yg betul...so sweet..hehehe

ADEEYA berkata...

Perghh empat2 naik motor cayalahh :D hehehe

fariha berkata...

haha. comel care abang jawab. kalo sy, mmg da xjadi nak marah, tergelak guling2 ade lah kot. haha

Ca Cik Duyung berkata...

hahaha..tepuk dahi la abah kalo abang dah pandai jawab camtu..hehe..mesti reda terus kemarahan abah kan? coeml betol la gelagat abang nie.

the triplets berkata...

Mak ai, mau kena saman, penumpang berlebihan, topi x pakai, ishk ishk...so cutelah...

Daddylicious berkata...

makin lama makin comel kembar bertiga tu...

exabytes unlimited