Jumaat, 5 Ogos 2011

Mengamuk sakan!


Pagi tadi nasib laa AH kejut aku bangun sahur.. Tu pun sebab dia golek golek kat badan aku minta susu. Dalam mamai mamai tu aku bangun laa... Tengok jam dah pukul 5.26 am... Alamak pagi baper minit jer nih... Waktu imsak dah nak dekat.. Aku buatkan susu untuk dorang pastu sempat laa sahur segelas susu dan air masak..

Lepas tu aku ajak laa AH naik atas... Tengah baring baring nak tunggu subuh, tetiba AH merengek sikit sikit... Lepas tu bila aku nak angkat dia, dia tak bagi... Terus mengamuk sambil tepis tepis tangan aku yang aku hulur nak dukung dia tu... Aku bagi susu pun dia tepis gak.. Gagal pujuk dia... Aku dukung juga... Mengamuk lagi... Lepas tu yang lagi dorang pun bangun, menangis gak, nasib laa kejap..

Bila dah macam tu, aku ajak semua mandi... Si AF dan AN ok jer kalau suruh masuk bilik air nak mandi... Yang si AH ni mengamuk tak berenti.. Lama jugak laa dia mengamuk, letak dalam bilik air, siap mengamuk dalam keadaan baring... Huhuhu memang menguji kesabaran... Lepas tu mama datang pujuk, AH masih mengamuk lagi.. Aku tinggalkan Auni Auni Auni dengan mama, aku turun bawah nak mandi dan solat sebab dah lewat.

Masa aku tengah mandi tu, aku dengar mama dah dapat pujuk AH. Lega aku...

Lepas tu, solat dan siap-siap terus hantar ke taska.. Hari ini abang pergi taska tak mandi... Sebab suruh mandi dia takmau.. Nak tengok kartun dulu... Hehehe

**************

Haishhh... Bilalah nak siap insuran motor aku nih.. Dah sejam tunggu.. Huhuhu... Sekarang nih susah betul nak hidupkan insuran motor yang berusia 15 tahun ke atas... Motor aku dah 18 tahun dah... Dah remaja dah... Pejabat pos pun taknak amik dah! Nasib laa kedai motor depan pejabat pos dengkil nih nak amik... Menyusahkan rakyat betul syarikat insuran nih...  Cuma insuran Pacific & Orean jer yang nak amik kes kes motor lebih 15 tahun nih!! Huh...

Location : Address not available
Posted via Blogaway

5 ulasan:

Rai berkata...

dah boleh daftar masuk plkn tu..hehehe..

Izan Ishak berkata...

camtulah kalau anak2 merajuk...mengamuk... memang kadang2 boleh buat kita ni jadi raksasa kejap.

wahhh...mmg dah remaja moto tu bro. dah lepas spm kalau anak2 kita ni...

cinnamon.com berkata...

sabar.je..la ye..anak2 yg besar2 ni pun pening...

Huszaini berkata...

Rai: motor tu ke? hehehe boleh2!

izan: kesabaran amat diperlukan.. huhuhu.... hehehe motor yg remaja.. kekeke

cinnamon: memang kena sabar.. kalau tak jadi resakse dah nih hehehe

iyan shazlind berkata...

klasiknya motor ...mesti byk kenangan tu..:)

exabytes unlimited