Mohon doa sahabat sekalian! Sahabat saya kemalangan...

Assalammualaikum,

Lama sudah tidak buat entry, sibuk sikit, hari ini aku sekeluarga balik ke Putrajaya dari Penang, lebih kurang jam 11:30 malam (14 Dis 2010) tadi sampai rumah, selepas angkat anak dan barang-barang masuk rumah, aku pun buka laa FB, tengok apa cerita menarik... belek punya belek... sekali aku ternampak status sahabat aku beri ucapan takziah pada sahabat aku seorang lagi... rupa-rupanya, kawan aku ni, kemalangan... kebakaran ditempat kerja dia.. Allah!! risaunya aku... terus buka berita harian online cari berita pasal kawan aku nih... Kasihan beliau... moga dia tidak cedera teruk...

Sahabat aku ni nama dia Zamri Wagiman, sahabat semasa belajar dia ITM Shah Alam dulu, kami panggil dia Jawa walaupun dia bukan jawa... err.. sebab nama ayah dia nama jawa... tu yang lekat sampai sekarang... Beliau mempunyai isteri dan 2 orang anak setakat yang aku tau laa... Seorang yang happy go lucky dan kelakar...

Mohon sahabat-sahabat kat sini, doakan kesihatan  dan cepat sembuh sahabat aku ni, dan juga yang lain-lain cedera dalam kemalangan tu... Amin...

Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau sembuhkan, selamatkan, sihatkanlah sahabat aku dan juga semua mangsa kemalangan kebakaran ini... Kau tabahkanlah hati keluarga mereka atas ujian Mu ini.. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui, Amin....

Ni aku share gambar dia, aku ambil dari FB dia..

Zamri dan keluarganya



Sumber dari Berita Harian Online

6 pekerja pelantar minyak Terengganu cedera dalam kebakaran

2010/12/14KUALA TERENGGANU: Enam pekerja pelantar minyak milik Petronas di luar pantai Terengganu dilaporkan cedera apabila pelantar yang sedang dalam penyelenggaraan berkala terbakar, awal pagi tadi.

Dalam kejadian jam 1 pagi itu, pelantar Bekok C yang terletak kira-kira 200 kilometer dari pantai terbakar tetapi api dapat dikawal daripada marak.
Seramai 102 kakitangan pelantar kendalian Petronas Carigali Sdn Bhd itu berjaya dipindahkan ke pelantar berhampiran.

Setakat ini punca kebakaran belum dapat dipastikan tetapi difahamkan ia akibat paip gas yang bocor.

Mangsa yang melecur sebahagian anggota badan kini dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini.

Sementara itu BERNAMA melaporkan, mereka yang cedera ialah Alias Abdullah, Hamzah Abdullah, Fauzi Ibrahim, Rishaudin Ismail, Ariff Farimi, dan Zamri Wagiman.

Mereka tiba di hospital itu kira-kira jam 9 pagi dengan seorang daripada mereka dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi, seorang di Unit Kecemasan manakala empat lagi menerima rawatan pesakit luar.
Bagaimanapun kira-kira 12 tengah hari semua mereka dilaporkan stabil, dan ditempatkan di Unit Kebakaran HSNZ.

Sementara itu, Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said sempat meluangkan masa melawat mangsa sebaik saja Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu berhenti rehat tengah hari.

Ulasan

Ayuni berkata…
Takziah, sye try doa....
Oda Alill berkata…
kite sama2 doakan keselamatan dia.moga dia selamat. amin..
MerpatiBiru berkata…
terkejut aku setelah tgk beriter di tv9 malam td. tak sangka lak leh jadi camni. moga2 zamri cepat sembuh. baik dier nie maser duk FPG dulu.

- pinjam artikel nk share dlm FB bersama rakan2 FPG.
Normaliza berkata…
moga beliau cepat sembuh dan tabah menghadapi dugaan..amin
Huszaini berkata…
Amin,. moga mereka cepat sembuh..

Merpati: ok takde masalah...
Shaofie berkata…
semuga mereka cepat sembuh dan dilindungi dari segala bencana. InsyaAllah.
Mama Qiestina berkata…
alaaaaaaaaaahai wak tuu eh.abg emi penah citer rasanyaa.smeoga oklaaa dia kann..

baru je tadi hubby bitau pasal ni..tak sangka ade org yg dikenali kat situ.
Amy Syaquena berkata…
As'salam..

semoga sahabat en.huszaini cepat sembuh dan tabah menghadapi dugaan..amin
||aLeaSaRa|| berkata…
salam..kite dh tgk berita ni di tv3 dan istigfhar byk kali.Kesian malang tak berbau.Kite pun doakan kwn cpt sembuh amin.
me suya berkata…
insyaALLAH sis
semalam kite ade dgr berita kat tv 3..
kite doakan semoga kawan sis cepat sembuh..
Anyway, alang-alang nak cakap thnx sbb follow blog suya gak :)
Huszaini berkata…
S: Amin.. InsyaAllah...

MQ: errmm... bukan wak, tapi jawa... wak orang lain.. jawa ni tak jawa tapi panggil jawa.. :)

AS: Tq Amy.. Amin.. InsyaAllah

||: Tq || Amin...

MS: errr.. alaa... takmau la panggil sis... segan mak!! kekeke... bro takpe.. :). Tq ye!

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Nak bawa apa yer untuk Berkelah dengan geng kembar nanti!