Humang haii!!

Ramainya orang nak menghala ke KL dari Stesyen Seremban nih!! Bagi orang yang baru mencuba cuba naik pengangkutan awam macam aku nih, keadaan macam sesuatu yang asing buat aku.... Huhuhu tu laa.. Biasa naik motor atau kereta jer...

Ini baru kat Seremban, macam mana laa kawan kawan aku yang naik pengangkutan awam area Klang Valley. Memang aku tabik spring laa kat korang! Sungguh tabah dan sabar!!

Hari pertama aku lapor diri, aku balik tumpang member baru sampai ke Stesyen Serdang. Lepas tu naik train dari Serdang ke UKM sebab motor aku parking kat situ.

Perghh!!! Bila naik train tu, punyalah padat orang!! Sampai aku berdiri tanpa dapat paut pada pemegang tangan yang tergantung gantung tu... Bila train bergoyang goyang kena laa kuatkan kekuda kaki hehehe nak balance taknak bagi tergolek depan orang ramai... Malu wooo... Dari Serdang ke UKM lebih kurang 15 minit, penat gak berdiri tapi takpe tu senaman tu.. Macam mana laaa korang yang kena berdiri lama tu agaknya? Tabik spring kat korang.

Sekarang ini aku dalam train dah. Alhamdullillah dapat tempat duduk. Rupa rupanya bila dah masuk train ada banyak lagi tempat duduk, ke sebab aku ambil koc yang paling belakang sekali? Entahlah! Janji dapat tempat duduk hehehe.

Anggaran perjalanan lebih kurang 40 minit. Nanti minta tolong mama ambil aku di stesyen UKM. Err... Tiga empat hari lepas aku tumpang member opis pergi kerja sebab dia tinggal di Putrajaya juga tapi pagi pagi aku kena gerak ke rumah dia. Lebih kurang 15 minit jugalah naik motor. Lepas tu gerak dari rumah dia pukul 6:45 pagi ke Seremban. Haaa... Sebab tu aku boleh sampai awal kat opis. Kalau naik komuter memang tak sempat laa, first train sampai stesyen UKM pukul 7 lebih macam aku naik hari tu! Huhuhu... Dah lah boss tak bagi masuk kerja 8:30 pagi, memang tak sempat laa naik train. Buat masa ni aku tumpang member dulu, nanti bila dah start kerja luar, mungkin waktu balik kerja berlainan, mungkin masa tu aku kena pergi sendiri.

Oklah. Nak rehat main facebook pula sementara nak tunggu sampai UKM nih.. Assalammualaikum

Tag: kerja

Ulasan

Mama Kembar Tiga berkata…
biasa laa naik komuter ke lrt ka mmg ramai org esp hari keja. Mama naik lrt pi balik keja everyday, almost tiap kali naik org penuh and berdiri sepanjang perjalanan yg ambik masa dkt 1 jam, mmg letih huhuhu
:|: TinTa Kibod :|: berkata…
incik kene tabik spring toing2 kt saya sbb saya adalah slh sorang dr kl sentral-ukm...
kaki ni rsanya kene oberhaul...
jgn kata kekuda..badan kekuda pn main peranan menahan rempuhan rakyat2 marhein yg menggunakan ktm...
sekian..hahaha....
@Mama Kembar 3: Memang tabik spring laa kat mama!!! Letih tu berdiri 1 jam!! moga mk3 terus tabah kuat dan sihat yer!!
@Tinta: Tabik spring toingggggggg!!!! Perghh!!! Memang kagum laaa kat awak!!! harap harap saya dapat biasakan diri juga!!
hamizah afifah berkata…
hahaha...sy time stdy dlu mmg pnguna setia ktm ni, dri kl sentral ke sermban..mmg org yg sbar jer ni...blh than dgn ktm ni..dan mmg jrng skali dpt tmpt ddk..

seremban kan stesen ke 3 dari sg gadut, mmg tak rmi sgt lar org lagi,cnfirm dpt tmpt juga lar kalo bernsb baik..
Acik Mano berkata…
tahu cam na sesanya naik train ni.. ada gak sekali sekala kena keja di KL..n gi krusus.. mmg penat gila oo bila balik rumah..

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Resepi Air Cocktail AMRAFAHAN!

Awekku bagi badan sebagai hadiah!!