Petrol, diesel, gula dan LPG naik harga

Gambar Hiasan: Sumber dari Google

Mengikut sumber dari berita harian online, bahasa lembutnya subsidi dikurangkan, maka terjadilah kenaikan harga petrol, diesel, gula dan LPG pada esok hari (4 Dec 2010 - 12.00 am). Tak nak ceritalah berapa yang dikurangkan, tak best... kita cerita yang naik...

Petrol RON95 berharga RM1.90 seliter

Diesel berharga RM1.80 seliter

LPG berharga RM1.90 sekilogram

Gula berharga RM2.10 sekilogram

Kenapa aku sibuk-sibuk nak cerita pasal ni... sebabnya pada aku, sedikit sebanyak akan beri kesan pada ekonomi keluarga aku, anak 4 orang, kecil-kecil pula tu, harga barangan yang lain mesti naik, pendapatan atau gaji kita statik je macam tu, bukan merungut, tapi meluahkan perasaan, mungkin apa yang aku rasa tak seteruk orang lain, tapi itu dia punya cerita, ini aku punya cerita, sebab yang bagi makan pakai kat anak isteri aku, AKULAH!!

Tapi InsyaAllah aku dan keluarga aku boleh hadapi semua ni... amin...


**Nota Kaki Ayam
Sampai hari ni gaji aku tak masuk lagi... tau lah aku ni kontrak je... tapi aku ada tanggungan lain juga! (Ini marah! Bukan merungut!) Sebab orang lain dah dapat gaji.. aku masih tak dapat-dapat... bonus tak payah cerita lah... aku DAPAT tengok jer orang dapat bonus... 

Sekian sahaja ketidakpuashatian aku...


Sumber: Berita Harian Online

Subsidi petrol, diesel, gula, LPG dikurangkan mulai esok


2010/12/03

KUALA LUMPUR: Subsidi bagi petrol RON95 dan diesel dikurangkan sebanyak 5 sen seliter, Gas Cecair Petroleum (LPG) sebanyak 5 sen sekilogram dan gula sebanyak 20 sen sekilogram mulai esok. 

Berikutan penyelarasan jumlah subsidi itu, harga petrol RON95 kini ialah RM1.90 seliter, diesel RM1.80 seliter, LPG RM1.90 sekilogram dan gula RM2.10 sekilogram.



Ulasan

Cik Jue berkata…
janji tinggal janji kata taknak naik hingga akhir tahun tapi naik jugak..sakit hati
Kamsiah berkata…
gaji ja yg tak naik2....!!
Mama Kembar 3 berkata…
agaknya mama demam pun sebab ni lah, memikirkan harga barang yg makin naik, tp gaji yang tak naik naik...huhuhu...

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Nak bawa apa yer untuk Berkelah dengan geng kembar nanti!