Isnin, 7 Januari 2013

Penyakit SAT menyerang utara tanahair!

Assalammualaikum dan selamat petang! Tahukah korang penyakit SAT sekarang nih tersebar luas di utara tanahair??!!! Ramai yang dah terkena penyakit nih! Jangkitan dia cepat sangat merebak!!

Baru-baru nih kami sekeluarga balik kampung Mama di Penang, AMRAFAHAN terkena penyakit SAT nih! Alhamdullillah AMR AH AN dah baik! Kejap jer jangkitan dia tak lama!! Cuma si Kakak aka AF jer belum baik-baik lagi! AMR AH AN terkena masa duduk kat Penang hari tu! Tapi penyakit si Kakak sampai ke hari ni tak hilang-hilang!!

Tanda-tanda penyakit SAT kat Kakak..



Situasinya, Abah tengah nak kemas tilam, nak pasang cadar. Kakak pun ada masa tu, jadi masa Abah nak pasang cadar tu Kakak pun sibuk nak alihkan bantal-bantal yang banyak atas tilam tu... Si Kakak "Sat! Sat! Sat!" sambil tangan dia sibuk alihkan bantal-bantal tu! Pastu Abah saja buat-buat tarik cadar, si Kakak "Sat! Sat! Sat!" haishh laa kakak nih! Muka selamba jer! Tergelak Abah!!

Situasi lain.. banyak lagi situasinya tapi Abah tak ingat dah.. Abah ingat pagi nih jer.. Sebelum Abah pergi kerja si Kakak datang kat Abah "Sat! Sat! Sat!" sambil tangan dia tarik poket seluar Abah masukkan apa tah! Lepas tu baru nak keluar rumah pun dia.. "Sat! Sat! Sat!" Sambil tarik poket seluar sebelah lagi! Ingatkan dia masukkan duit syiling! Rupanya dia masukkan getah tayar mainan yang di kopek-kopek ke dalam poket Abah!

Hai lah Kakak... comel jer bila dia dah pandai dah paham dah pandai guna perkataan SAT nih! Boleh dikatakan apa jua benda dia buat mesti ada keluar perkataan SAT nih!

Hehehehe.... Kakak! Kakak!!


Nota Kaki Abah:
Korang tau ke SAT tu apa? maksudnya lebih kurang "kejap / nanti" laaa... err.. kejap lebih tepat kot! hehehe
Err.. bukan penyakit yer! Jangan marah aaa... nanti kena jual!

8 ulasan:

Makbed berkata...

haha. Otomen Oni punya 'sat' lagi la.... Sampai tido ibu dia nunggu dia punya sat.

:|: TinTa Kibod :|: berkata...

ahaha...
itulah untungnya utara vs selatan (same as me)..
byk bahasa..
smpi pening kekadang...

ieda79 berkata...

malu sungguh!...ingatkan memang ada penyakit SAT..berdebar jap.. maklumlah ada anak kecik nak kena ambik tau jugakan!..sekali terkena!..

sat!sat!sat!..padan muka aku! :)

axie04 berkata...

hahaha, ingat penyakit ape la tadi, patut la menyerang utara tanah air je. huhu

FiraHamzah berkata...

cesss buat suspen ceq aja...comel kakak, ni pure org utara nih..hehe

Amanda Suria berkata...

ciss..terkena..ingat ada penyakit baru...

||Sis aLeaSaRa|| berkata...

perghh tajuk entir bikin hati risau je ingat virus apa tu.

hehehe saya pun bila kwn dgn budak penang,tiba2 tercakap dgn bos...

"sat na...bos"

Huszaini Haron berkata...

Sampai ke hari ni penyakit sat kakak masih ada! tak hilang-hilang! hehehe

jangan marah naaa sapa2 yang terkena!!

exabytes unlimited