Bahasa Pelat AMRAFAHAN!

Dalam proses tumbesaran ni, AMRAFAHAN memang suka bercakap, petah dan pelat! Walaupun si Abang cakap tak pelat, ada gak satu dua perkataan yang dia susah nak sebut... Si Kakak pelatnya tak ketara sangat cuma pelat huruf 'S', kadang-kadang dengar perkataan yang ada huruf 'S' tu macam pelat omputih cakap melayu jer! hehehe.. Pelat si Angah pula paling ketara! Dah lah si Angah ni cakap laju.. abah pun selalu gak laa tak paham apa dia cakap kalau dia cakap laju-laju! Siap kena tanya pada Kakak or Adik untuk translate kan! hahaha! Si Angah punya pelat ni, huruf depan pada sesuatu perkataan tu di tukarkan dengan huruf 'K'! Jenuh laa nak paham! Si Adik pula pelat huruf 'E' tapi oklah masih boleh paham lagi!

Tapi bila sesama diorang bersembang tu, boleh paham tuh! Abah perhatikan jer! Yang si Kakak cakap pelat dia, si Angah dengan pelat dia.. si Adik dengan pelat dia... tapi bila tengok diorang main bersama, cakap-cakap sesama sendiri siap boleh hangguk-hangguk kepala boleh ketawa-ketawa! Abah yang tengok pula tercangak-cangak tak paham! Cuma mampu tersenyum lebar dengan keletah diorang! hehehe

Kalau korang terrer laa.. Cuba teka Bahasa Pelat AMRAFAHAN nih!

  1. tengkodo = ?
  2. kodo = ?
  3. kandi = ?
  4. defar = ?
  5. tedo = ?
  6. melo = ?
  7. sine = ?
  8. santik = ?
Haaa... agak-agak boleh jawab tak? hehehe Rasanya ada banyak lagi.. tapi ini antara Abah ingat... hehehe.. siap tipon Mama nak mengingatkan perkataan pelat diorang nih!

Sambil-sambil tu jom layan blog pembaca tegar blog AMRAFAHAN = Mama Rai http://ourkizuna.blogspot.com/  Terima kasih sudi baca blog nih, Mama Rai!!!!

Ulasan

Makbed berkata…
suma tatau.... hahahaha. dasatnye pelat.

kalau oni lak, suka tambah hurup.

hujan lebat, jadi hujan lembatt.
Rai Ourkizuna berkata…
kandi tu mandi ke?
tedo - tidur
melo - milo
santik - cantik..

eh ada hadiah ke? hahahaha..

eh tetiba terglamer kat sini...

mekasih abah amrafaham :D
mamafarah4 berkata…
hahahaha...tomei sungguh..kembar saya plak kejap bercakap sleng johor,kejap selangor..paling ketara ada plak dialek perak..pelik tul..Tapi budak2 buat apa,cakap apa pun semua tomei...
Sue Saari berkata…
tengkodo = aiyarkkk..apakah itu...
kodo = komando ker??
kandi = mandi
defar = errr....fail lg..
tedo = tidur
melo = milo
sine = errrmmm...ermmmm pe tu la agknya
santik = cantik

wahhh..pelat betul yer..hehehe ;)
eMMe berkata…
pelat2 ni hanya mak ayah dia je yg tahu kan.. huhuhu...
FiraHamzah berkata…
Abah,
kite try memahami ek..kekek..

tengkodo = tertido
kodo = cengkodok
kandi = mandi
defar = dengar
tedo = tidur
melo = milo
sine = sini

hahaha, agak susah gak nak translate nih..leh migrain if dorang cakap laju2..hihi

apapun, dorang sgt comelss! suka bila tengok bebudak nih borak sesama dorang kan? macam rasa nak join even tak paham..hahah

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Nak bawa apa yer untuk Berkelah dengan geng kembar nanti!