Rosak lagi!

Pagi ni motorku rosak lagi! Kena kat highway lagi 5 km nak sampai RnR Seremban. Tiba tiba semput.. Aku bawa juga pelan pelan nak bagi sampai Seremban dengan kelajuan 30km/j... Jenuh gak rasa nak sampai Seremban ni..

Aku ingatkan plug problem ker.. Tapi ada gak terfikir piston jem.. Untuk bagi aku tak susah hati aku pikir rosak yang ringan ringan jer...

Alhamdullillah aku bawa pelan pelan sampai juga kat tol seremban ni, pastu mata melilau cari kedai motor... Nasib laa jumpa tak jauh dari tol. Aku pelanggan pertama kedai motor kat Bukit Kaya nih..

Sampai kedai motor, aku minta mekanik test motor aku, bila dia cek dia, piston dah jem! Alamak! Kena overhaul laa nih... Bila barai enjin nampak lagi rosak lain.. Hermmm sabar jerlah...

Atas motor tadi sebelum rosak ada gak aku terfikir nak amik motor lain.. Agaknya motor aku nih dia dengar kot kata hati aku tu.. Tu yang merajuk tu...

Sekarang nih masih kat kedai tengah tunggu dia bagi anggaran...

Ermm.. Macam mahal jer nih.. Takpelah janji motor ok.. Harap dapat siap petang nih.. Kalau tak kena balik naik komuter.. Kalau naik komuter esok susah sikit takde transport nak ke stesyen.

Oklah nanti cerita lagi...

Ulasan

Eda Latiff berkata…
sabo je la...kete saya juga merajuk minggu lepas bila ckp nk tukar baru...pastu x berani dah nak ngomel apa2 pasal kereta..bersyukur dengan apa yg ada..=)
Unknown berkata…
kesian..moto pun pandai merajuk ni.. maybe asyik travel jauh.. dia pun sakit..
Acik Mano berkata…
ari ni kuar rumah okey je.. tetiba bila dah sampai pekan somban.. hujan lebat plak.. terfikir plak pada en. papa kembar 3 ni.. cam na le hujan2 ni gi kerja mesti basah lencun.. rupa2nya bukan basah lencun bermandi hujan.. basah lencun bermandi peluh..kena tolak motor..
@Eda Latiff betul bersyukur dengan apa yang ada..
@Rai Agaknya kot.. dia pun reti penat.. tuan dia lagi penat...
@Acik Mano nyaris kena tolak motor laa.. tapi berpeluh juga laa lebih kurang 20km lagi nak sampai tol seremban masa jadi tu...
Unknown berkata…
sabar ye bro... itulah "luck" penunggang motor mcm kita, sy dah rasa semua tu, tp nakXnak hadapkan aje..
rehaljingga berkata…
nak mintak superbike tu..
muslimah rempit berkata…
Fz150i... Fz150i...Fz150i... keh keh keh. . . .
SABO...NAK YANG BARU TU KOT...

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Resepi Air Cocktail AMRAFAHAN!

Awekku bagi badan sebagai hadiah!!