Auni Auni Auni mengamuk!!

Hari ni hari aku menjaga AMRAFAHAN. Wife aku kerja.

Petang tadi Auni Auni Auni mengamuk sakan... aku pun tak tau kenapa... bangun tidur jer terus mengamuk... Mula-mula AN dulu, pastu AF pastu AH... huhuhu... semua menangis beria-ia.. paling kuat menangis dan menjerit si AF, si AN ni menangis terus menerus.... AH menangis tapi paling cepat berhenti dan paling relax... Aku nak kena ada depan mata dia orang... aku masuk bilik air, mulalah si AF ni menjerit sekuat hati menangis mengamuk! Si AN pun sama menangis tapi tak sekuat AF, Si AH dah cari botol susu sendiri lepas tu minum sendiri.. dia dah berenti menangis... Si Abang tidur kat bawah.. penat layan cerita Upin Ipin agaknya... Lepas aku keluar bilik air si AF dan AN dan ada kat pintu bilik air... buka pintu terus nampak dia orang.... dua-dua menangis...

Apa aku buat? Aku buat relax jerlah... cuba dukung, timang-timang... kot-kot boleh berhenti menangis... tapi tak berhenti juga... so aku mandikan dia orang tukar pampers kot-kot tak selesa ke... tapi still nangis lagi... Oo.. nangis lagi yer... hehehe... maka aku pun ambil henpon, aku ambil gambar dia orang tengah nangis.. hehehe... pueh hati den!! rekod video apa yang patut... kekeke... ambil gambar si AF tengah menangis sambil hayun-hayunkan tangan.. hahaha... gelak aku tengok gelagat dia orang...

Hehehe... lepas tu turun bawah nak ambil bubur nasi nak bagi dia orang makan.... waaa... lagi kuat dia orang jerit!! lagi-lagi si AF dan si AN tu... huhuhu... yelah kena  tinggal... tak nampak dah abah dia orang yang terkacak nih... err... ter tu bermaksud tak sengaja yer... jadi.. terkacak bermaksud tak sengaja kacak..bukan bermaksud paling kacak... hehehe selingan... Lepas ambil bubur, aku bagi dia orang makan... terus diam.. hehehe... lapar rupanya anak-anak-anak aku nih... Alhamdullilah selera dia orang bagus... makan banyak... Abah suka... makanlah banyak-banyak yer! abah tak kisah... abah sanggup suap makan lama-lama kat anak-anak-anak abah janji dia orang ni sihat dah membesar macam anak-anak orang lain...

Lepas kenyang, aku turun bawah basuh botol nak buat susu, Alhamdullilah dia orang tak meragam dah... :)

Okeh! Mari kita menengok gelagat dia orang... hehehe...

Masa ni mood dia orang dah ok... dah dapat makan...
Auni Auni Auni panjat abah nak makan bubur!

Auni Haziqah nangis sikit jer...

Auni Faqihah paling terrer menangis dan merajuk juga mengamuk

Auni Naqibah boleh menangis secara berterusan atau berganti-ganti

Dah kenyang minum susu pula!!

Abah! Sini sini sini!!

Sayalah paling relax tak kuat nangis macam akak dan adik saya hehehe

Saya juara merajuk kategori comel

Dari kiri AN, AF dan AH

Auni Naqibah bermuka kecil sikit dari yang lain

Auni Faqihah muka dia cam chubby sikit

Auni Haziqah bermuka bujur sikit

Haa... yang ni gambar sebelum makan.... muka semua tengah menangis... Auni Auni Auni, kalau tengah baca nih, jangan marah abah yer... abah sayang korang! abah menyakat sikit jer!! hehehe

Yang tengah tu si AF mengamuk sambil hayunkan tangan dia!

Yang depan ni AH, dia seorang jer tak nangis...

Auni Faqihah, tengok muka awak nih! Comelkan! hehehe

Auni Naqibah, tengok muka awak nih! Comel juga kan! hehehe

Masih belum berhenti menangis si AF ni...

Auni Haziqah, awaklah paling cool sekali! hehehe

AN, masa mula-mula menangis...

AF masa mula-mula nangis...

Sebenarnya urutan gambar ni kena tengok dari bawah ke atas... barulah sama dengan apa yang aku cerita kat atas tu... hehehe... maaf yer... tak susun elok-elok.... main upload jer nih!!

Ulasan

mimmie berkata…
comeell..hehehehe...dh beso nnti tunjuk kat dorang...mst dorang suka..hehehe
terima kasih! jawab bagi pihak auni3 ehehhe
Aina berkata…
Nak bagi anugerah bapa mithali paling TERkacak skali kat ko..:-)
Mama Kembar Tiga berkata…
alalal nangis pun tomei laaa... lapar rupanya yer hehe
syabas lah dad dapat menjaga nak kembar yang kadang meragam itu...
tak tahan kalau menangis segara berjemaah
||aLeaSaRa|| berkata…
he3...comel AN nangis.tulah ayahnay anak2 lapo rupanya.hepi new year!

Catatan popular daripada blog ini

Hadiah Untuk Lelaki!

Resepi Air Cocktail AMRAFAHAN!

Awekku bagi badan sebagai hadiah!!