Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel raya

Iklan Raya 2014 yang patut korang tengok!

Imej
Mungkin pada sesetengah orang, iklan adalah sekadar iklan. Tapi iklan juga boleh membawa mesej yang mendalam pada hati seseorang. Iklan raya pada tahun 2014 banyak yang menarik dari yang kelakar sampai laa yang sedih. Antara iklan raya yang memberi kesan ialah 1) Iklan RTM bertajuk Anugerah ni... boleh tengok di sini... 2) Iklan raya dari Petronas: Ke pangkuan Bonda . Memang menggamit beraya kat kampung! Tiba-tiba rindu nak raya kat kampung Tanjung Tualang kampung arwah abah. Part beratur kat bilik air tu tunggu turn nak mandi Abah dah merasa dah! hehehehe (kat bawah nih ada gambar kampung Abah!) 3) Iklan raya RTM: Ini Baru Raya!. Memang terkena batang hidung sendiri! hehehehe 4) Iklan Raya dari Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negeri Sabah (JKKN Sabah): Kuih Ibuku ... tersentuh woo... 5) Iklan Raya dari TM: Adik . Iklan nih sangat comel! Saya suka! saya suka! Jadi korang suka yang mana? Gambar ni suasana kampung kat Tanjung Tualang, Batu Gaj...

Selamat Hari Raya Semua! Tahun ni kami beraya dengan orang baru!!

Imej
Selamat Hari Raya Aidilfitri  Maaf Zahir dan Batin kepada semua sahabat handai, saudara mara, adik beradik, ipar duai, mak, abah, pembaca blog dan semua-semua sekali lahh tak kira kat mana korang berada atas semua salah dan silap kami pada korang semua dari kami bertujuh!! Terpaksa guna balik gambar tahun lepas. Tahun nih punya gambar belum ada lagi. dan orang baru dalam keluarga kami AMR junior - Amni Musfirah Rifqah Tahun nih, Abah dan si Abang beraya dahulu di rumah nenek kat Kota Tinggi, lepas tu raya dua ke raya ketiga balik Perak, Penang dan Kedah. Mama bersama-sama Auni Auni Auni dan Amni berpantang dan beraya di rumah Opah di Kubang Semang Bukit Mertajam.  Sebenarnya nih dah rindu sangat kat diorang-diorang nih! Bila bercakap dalam telefon selalu si Kakak, Angah dan Adik tanya bila Abah dan Abang nak balik rumah Opah! huhuhu Sabar yer anak-anak! InsyaAllah nanti Abah sampai dengan Abang! Boleh kita beraya bersama-sama!! Nota Kaki Abah: ...

AMRAFAHAN di Harian Metro lagi!! Edisi Raya pula!

Imej
Alhamdullillah kisah AMRAFAHAN keluar di Harian Metro lagi! Kali ini kisah pasal raya pula! Meh baca kat sini! Terima kasih Harian Metro! Harian Metro 22 Ogos 2012 Sempena Raya ni... Beli smartphone baru jom... Offer offer! Melayan kembar tiga SELAIN perasaan bahagia dan ceria memiliki anak kembar, menyediakan keperluan raya tentunya memberi cabaran kepada ibu bapa terutama bagi pasangan suami isteri yang memiliki anak kembar tiga. Bagi Noorhany Ishak, 33, dan Huszaini Haron, 33, yang memiliki kembar tiga perempuan seiras, seperti tahun sebelumnya, mereka mula membuat persiapan menjelang pertengahan Ramadan. Ini bagi memastikan semua keperluan dapat disediakan mengikut waktunya. “Biasanya untuk suami dan anak sulung (Aqil Muhammad Rayyan) menempah baju Melayu kerana lebih mudah mendapatkan rona yang sama manakala untuk anak kembar saya lebih suka membeli menerusi talian kerana menjimatkan masa,” kata Noorhany. Namun cabarannya apabila terpaksa menyediakan pakaian...

AMRAFAHAN Raya 2012!!

Imej
Antara gambar-gambar yang sempat diambil masa hari raya pertama hari tu!  Gambar maybe tak cantik sebab upload cam ada problem sikit!

AMRAFAHAN ber photo shoot raya!

Imej
Sebabnya... jeng... jeng.. jenggg..... nanti Abah cerita yer! Tengok gambar diorang dulu! Gambar ini diambil tadi lepas berbuka. Kami buat anak beranak jer. Set kat kamera, timer 10s dan guna tripod jer! Dari kiri AN, AH dan AF InsyaAllah kalau tiada aral melintang nanti cerita diorang ini keluar laa hari Rabu 22 Ogos 2012 hari raya keempat nanti di Harian Metro. InsyaAllah! Jangan lupa beli tau! Ermm... tak tau gambar mana satu yang keluar nanti! Sebab banyak juga Abah hantar gambar kat wartawan tu. Kita tunggu jerlah yer!!

Kembar Siam Muaiman dan Muaimin beraya di wad HKL

Imej
Semalam Abah dan kawan-kawan dalam Kelab Kembar Malaysia (KKM) pergi melawat kembar siam yang berjaya dipisahkan iaitu Muaimin dan Muaiman di Hospital Kuala Lumpur. Tujuannya nak sampaikan sumbangan dari ahli-ahli KKM kepada bapa kembar siam ini En. Azli bin Sabran. Kebetulan masa kami sampai tu wartawan The Star baru nak mula interview En. Azli. Abah dan kawan-kawan terkena laa tempiasnya.. ************************************ Berita dari The Star Monday August 13, 2012 Double Raya joy for mechanic By YUEN MEIKENG meikeng@thestar.com.my KUALA LUMPUR: He has been putting up in the hospital for the past four months to look after his conjoined twin boys and will spend Hari Raya in the ward with them. Yet, this will be the best Hari Raya for Azli Sabran, 40, because his one year-old sons are alive and recovering well from a miraculous surgery to separate them on July 14. “I am tired. I sleep three hours a night and another three hours during the day if my sons are aslee...

Cuti awak dibekukan!!

Imej
Boss: Huszaini, cuti awak dibekukan! Tak boleh cuti raya. Cuti awak dah tinggal 5 hari! Abah: Ok! Saya terima! dan faham! huhuhuhu... baru tadi Boss beritau Abah masa budak-budak opis tengah sibuk nak tanda bila bercuti. Huhuhu.. Abah tengok jerlah borang tu! dengan perasaan sedih! Tapi itu laa hakikatnya.. kena laa terima. Cuti Abah dah banyak guna masa pergi umrah hari tu. Ermm... sempat laa beraya dengan AMRAFAHAN sampai raya ke 3 InsyaAllah. Lepas tu dah kena balik awal dah. AMRAFAHAN dan Mama tinggal dulu kat kampung. Bila difikirkan balik, bukan Abah seorang jer yang kena bekerja pada hari raya, ramai lagi yang terpaksa bekerja di hari raya pertama dan kedua seperti doktor, jururawat, polis, askar dan ramai golongan lagi. Masing-masing kena berkorban demi mencari rezeki buat keluarga. Itulah hakikat kehidupan yang kita kena terima. Tapi Abah percaya itu semua aturan Maha Esa. Dia lebih tahu dari hambaNya ini. Korang macam mana pula? Bagi yang tak bekerja tu, mudah si...

Raya yang kecoh dan cemas!

Imej
Selamat hari raya! Semalam AMRAFAHAN beraya dengan nenek, suruh salam raya dengan nenek, masing masing lari lari, susah nak kawal! Ada yang nak salam, ada yang mengelak haishhh macam macam laa... Bila dah paksa baru nak salam hehehe. Lepas tu kami semua beraya kat rumah Tok Ngah, haa kat rumah ni penuh dengan barang perhiasan dan kristal. Bekas kuih pun kristal. Hadoihh abah dah risau laa kot kot terlanggar ke terpecah ker, tak pasal pasal bil sampai rumah huhuhu.. Cemas juga bila tengok Auni Auni Auni main penutup kuih kristal tu, tapi nasib baik takde apa apa, ngeri woo kalau terlepas!! Masa diorang main tutup tu orang keliling dah membuat reaksi kecemasan dah!! Nak taknak abah kena jadi penjaga kuih!! Barulah rasa selamat.. Apa pun, aku harap sambutan raya korang tak cemas dan kecoh macam Amrafahan, boleh bikin jantung berhenti woo..